دبیر همایش بین المللی بیابان لوت گفت: تاکنون ۷۰ مقاله از محققان کشور‌های انگلستان، ایتالیا، ترکیه و ایران به دبیرخانه این همایش در دانشگاه بیرجند ارسال شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، اسکندری ثانی دبیر همایش بین المللی بیابان لوت با توجه به استقبال و درخواست محققان مهلت ارسال مقاله به نخستین همایش بین المللی بیابان لوت تا ۲۳ فروردین ماه جاری تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه  از مهرماه پارسال فراخوان ارسال مقاله به این همایش بین المللی اعلام شده است. افزود: نخستین همایش بین المللی بیابان لوت با محوریت اتاق‌های بازرگانی سه استان حاشیه بیابان (خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان) اردیبهشت ۹۸ در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.  

اسکندری ثانی با اشاره به ثبت جهانی نخستین پرونده طبیعی استان تحت عنوان بیابان لوت در ۲ سال قبل ادامه داد: معرفی ظرفیت‌های گردشگری، صنایع دستی، توانمندسازی جوامع محلی و جذب سرمایه گذار عمده هدف برگزاری این همایش است.

دبیر همایش بین المللی بیابان لوت یکی از محور‌های این همایش را گردشگری پایدار و توسعه اجتماعات محلی عنوان کرد و ادامه داد: شناسایی و ارتقای زنجیره ارزش در بخش گردشگری، گردشگری و اقتصاد محلی، جاذبه‌های گردشگری بیابان لوت ایران، ژئوتوریسم و بیابان لوت و مزیت‌های گردشگری در بیابان از دیگر محور‌های این همایش است.  

وی اظهار کرد: توریسم ورزشی و بیابان لوت، طبقه خلاق و توسعه گردشگری بیابان لوت، اکوتوریسم و بیابان لوت، حمل و نقل و گردشگری بیابان لوت، بازار‌های هدف گردشگری بیابان لوت و برند گردشگری ملی و بین المللی، خراسان جنوبی و گردشگری بیابان لوت، راه‌های تاریخی، سفرنامه‌ها و گردشگری بیابان لوت، آموزش، یادگیری اجتماعی و گردشگری بیابان لوت، ایده‌های استارت آپ ویکند گردشگری لوت نیز جزو محور‌های اولین همایش بین اللمللی گردشگری بیابان لوت در خراسان جنوبی است.  

اسکندری ثانی گفت: این همایش ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت امسال با حضور مقامات کشوری و استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

 برگزاری  همایش بین المللی بیابان لوت در اردیبهشت ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.