معاون دفتر آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری گفت:بهره مندی از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد برای مدیریت پایدار مناطق و آموزش‌های ترویجی در حوزه منابع طبیعی باید توجیه اقتصادی داشته باشند.

آموزش های ترویجی در حوزه منابع طبیعی باید توجیه اقتصادی داشته باشند به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،دکتر حسینی معاون دفتر آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری در نشست با مدیرکل و مسئولین اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با عنوان اینکه آموزش‌های ما باید توجیه اقتصادی داشته باشند، گفت: برای تحقق این امر باید به سمت آموزش‌های کاربردی برویم و در این حوزه برای موفقیت بیشتر از پتانسیل‌های سازمان‌های مردم نهاد بهره‌مند شویم.

دکتر حسینی با بیان اینکه با برگزاری دوره‌های آموزشی مکرر برای حوزه نشینان می‌توانیم روستاییان را در برنامه‌های حفاظتی و حراستی خود شرکت دهیم، بر لزوم توجه مسئولین امر به این موضوع جهت تاثیر آن بر مدیریت پایدار منابع به ویژه آب و خاک تاکید کرد.

معاون دفتر آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری با عنوان اینکه آموزش‌های ما باید توجیه اقتصادی داشته باشند، اضافه کرد: برای تحقق این امر باید به سمت آموزش‌های کاربردی برویم و در این حوزه برای موفقیت بیشتر از پتانسیل‌های سازمان‌های مردم نهاد بهره‌مند شویم.

خلیل آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان هم با اشاره به اینکه نهالستان ۵۰ هکتاری اداره کل از نهالستان‌های بی نظیر کشور است به ظرفیت‌های فراهم شده در این محل جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی برای منطقه شمالغرب با عنوان پرورش گونه‌ها و نهال‌های جنگلی و ... اشاره کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به همکاری‌های مطلوب اداره کل با دانشگاه زنجان در بخش ترویج و تحقیق تصریح کرد: معتقدیم در کنار آموزش بهره برداران باید دوره‌های آموزشی برای همکاران خود در بخش ترویج را مورد تاکید قرار دهیم چرا که موفقیت در مباحث تسهیل گری به این بخش ارتباط دارد.

دکتر حسینی منفرد، رئیس اداره ترویج و آموزش اداره کل منابع طبیعی نیز با اشاره به پیگیری‌های برنامه‌های این بخش در حوزه ترویج بر لزوم فراهم آوردن زمینه‌های آموزشی فرهنگ ساز در بین دانش آموزان مدارس تاکید کرد و توجه به این مهم را از اولویت‌های اساسی دانست.

حسینی منفرد همچنین از برنامه ریزی‌های اداره آموزش و ترویج در بین دانشجویان جهت تحقق اهداف منابع طبیعی استان زنجان خبر داد و به همکاری‌های سازمان‌های مردم نهاد استان زنجان با اداره کل منابع طبیعی در زمینه آموزش و ترویج اشاره کرد.

بیات، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه آبخیزداری، مشکل جدی با بومیان مناطق هدف استان وجود ندارد، ابراز کرد: به منظور تعامل با مردم، در برخی نقاط که معارضین محلی در اجرای برنامه‌های آبخیزداری خللی وارد می‌کردند، پروژه را متوقف کرده و با محلی‌ها وارد مذاکره می‌شدیم که خوشبختانه پس از گفت وگو آنان توجیه شده و در ادامه پروژه ما را یاری می‌کردند و در حال حاضر هم مشکل جدی وجود ندارد.
 
انتهای پیام/ن
 
 

دوره‌های آموزشی برای حوزه نشینان برگزار می شود

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.