مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان هرمزگان از افزایش ۵۰ درصدی کمک‌های حامیان و خیران هرمزگانی در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین خبر داد.

افزایش ۵۰ درصدی کمک‌های حامیان هرمزگانی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنینعلی الهیاری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،گفت: گفت: حامیان و خیران هرمزگانی در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین ۲۱ میلیارد و ۹۵۱ میلیون تومان به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد این استان در سال ۹۷ کمک کردند.

وی افزود: این میزان کمک نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان هرمزگان گفت: مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۲۷ میلیون تومان از کمک‌ها به‌صورت نقدی و شش میلیارد و ۳۸۸ میلیون تومان به‌صورت غیر نقدی (کالا) به فرزندان ایتام و محسنین خانوار‌های زیر پوشش کمیته امداد استان هرمزگان مساعدت کردند.
علی الهیاری افزود: ایتام این استان تحت حمایت ۳۰ هزار و ۷۵۹ حامی قراردارند.
وی گفت: از مجموع این نیکوکاران هشت هزار و ۶۴۵ نفر حامی بومی، ۲۰ نفر خارج از کشور و مابقی از سایر استان‌های کشور از این ایتام حمایت می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان افزود:مساعدت‌های نقدی حامیان به‌طور مستقیم به‌حساب ایتام واریز می‌شود.

علی الهیاری افزود: ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر فرزند در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین از کمک‌های حامیان برخوردار هستند.

وی گفت:هشت هزار و ۵۳۲ یتیم و چهار هزار و ۱۹۳ فرزند نیازمند نیز در قالب طرح محسنین تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان به دیگر حمایت‌های حامیان نیکوکار اشاره و افزود: حامیان ایتام و محسنین علاوه بر پرداخت کمک‌معیشت ماهیانه به فرزندان معنوی خود، درزمینهٔ ساخت و بهسازی مسکن، خرید لوازم‌خانگی، کمک‌هزینه تحصیلی، خدمات درمانی و دیگر نیاز‌های این خانوار‌های ایتام و محسنین مشارکت می‌کنند.

الهیاری گفت: نیکوکاران برای ثبت‌نام در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۶ آمادگی خود را جهت مشارکت در این طرح اعلام نمایند.

نیکوکاران می‌توانند از طریق سامانه تلفن گویای ۳۲۸۸ یاری گر خانوار‌های نیازمند این نهاد باشند.

۷۸ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند.

مردم هرمزگان همچنین می‌توانند با سامانه تلفنی ۰۷۶۳۲۸۸ و سایت اینترنتی کمیته امداد امام خمینی (ره) صفحه کمیته امداد هرمزگان کمک‌های نقدی خود را پرداخت کنند.

در طرح اکرام ایتام هر یتیم به‌طور متوسط دارای سه حامی است که کمک‌های خود را به‌صورت نقدی و غیر نقدی به‌حساب آن‌ها واریز می‌کنند.

مشکلاتی از قبیل مسکن، پوشاک، تغذیه، مسائل بهداشتی و آموزشی ازجمله مواردی است که اقشار آسیب‌پذیر به‌ویژه ایتام و فرزندان محسنین نیازمند کمک حامیان و خیران هستند.


انتهای پیام/ر

کمک ۲۲ میلیارد تومانی خیران به ایتام هرمزگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.