کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سال گذشته اعضای بدن ۹ بیمار مرگ مغزی با موافقت خانواده به بیماران نیازمند اهدا شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شیدا خیراللهی کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اهدای اعضای بدن ۹ بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند در این استان گفت: بیشترین تعداداین بیماران مرگ مغزی که اعضای بدنشان با موافقت خانواده به بیماران نیازمند اهدا شد از اهالی شهرستان‌های بیجار و قروه بودند.

وی افزود: از این تعداد بیمار مرگ مغزی، پنج نفر در بیمارستان‌های استان بستری بوده و برای برداشت عضو به تهران اعزام شدند و چهار نفر نیز در تهران بستری و پس از کسب رضایت خانواده هایشان نسبت به اهدای عضو آن‌ها اقدام شد.

کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان  بیان کرد: در میان این بیماران تنها ۲ نفر کارت اهدای عضو داشتند البته رضایت خانواده شرط اصلی اهدای عضو بیمار مرگ مغزی است و صدور کارت فقط جنبه فرهنگی دارد و نمی‌تواند مجوزی برای برداشت عضو در زمان مرگ دارنده کارت باشد.

خیراللهی گفت: بیماران مرگ مغزی بدلیل فعال نبودن واحد پیوند اعضا در بیمارستان کوثر سنندج برای برداشت عضو به بیمارستان شریعتی تهران اعزام می‌شوند.

وی تاکید کرد: داوطلبان اهدای عضو علاوه بر مراجعه به این واحد می‌توانند با ثبت نام در سایت اینترنتی اهدای عضو ایرانیان ehda.center در این عمل خیر داوطلب شوند.

کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در این سامانه کد ملی هر فرد به صورت آنلاین کنترل شده و در صورتی که اطلاعات مطابق کارت ملی وارد شده باشد، کارت اهدای عضو صادر و متقاضی می‌تواند همان لحظه کارت خود را ذخیره و سپس چاپ کند.

گفتنی است؛ از سال ۱۳۹۰ تاکنون اعضای بدن حدود ۴۰ بیمار مرگ مغزی در استان کردستان با همکاری و رضایت خانواده هایشان به بیماران نیازمند اهدا شده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: بیماران ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.