رئیس ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی شهرستان خاتم گفت: در ایام نوروز ۹۸ بیش از یکصدو پنجاه هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان خاتم بازدید کردند.

بیش از ۱۵۰ هزار نفر از شهرستان خاتم بازدید کردندفرجام فاضلی رئیس ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی شهرستان خاتم در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، از بازدید بیش از یکصدو پنجاه هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی شهرستان خاتم در ایام نوروز خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری جلسات متعدد ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی در قبل از نوروز و هماهنگی‌های بین دستگاهی، خوشبختانه آمادگی کاملی در سطح شهرستان بوجود آمد که باعث شد با تبلیغات شایسته بازدید از شهرستان و مواریث تاریخی و جاذبه‌های گردشگری آن از مرز ۱۵۰ هزار نفر عبور کند که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان ،افزود: درایام نوروز امسال ۱۲۲۳۷ نفر در مدارس  اسکان یافتند و مهمانسرای فرهنگیان و ادارات با نصب چادر در مکان‌های تعیین شد میزبان مسافران بودند.

  رئیس ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی شهرستان خاتم گفت: تعداد ۶۲۲۶۴ نفر از آثار طبیعی شهرستان و تعداد ۱۱۳۴۶۰ نفر هم از آثار تاریخی و بنا‌های ارزشمند سطح شهرستان بازدید کردند.

فاضلی ضمن تشکر از مردم خوب و مهمان نواز شهرستان خاتم اظهار داشت: هر چند بارش‌ها و نزولات آسمانی که جای شکر دارد کمی وضعیت را برای مسافران نوروزی سخت کرده بود اما تمام تلاشمان را بکار بستیم تا مسافران نوروزی شهرستان تاریخی خاتم را با خاطره‌ای خوش ترک کنند.

وی گفت: با بررسی نقاط ضعف و قوت تلاش می‌کنیم سال آینده با مرتفع نمودن آن‌ها مسافران بیشتری را به این شهرستان دعوت و رسم میزبانی و مهمان‌نوازی بیش از پیش بجا بیاوریم.

 شهرستان خاتم در فاصله ۲۴۰کیلیومتری از مرکز استان یزد بین مثلث گردشگری ایران شامل فارس، یزد و اصفهان و در مسیرپاسارگاد میمند قرار دارد.

صنایع دستی شهرستان خاتم عبارتند از قالی بافی، گیوه بافی، گلیم بافی و جوال بافی است.

از مهمترین آثار باستانی و تاریخی این شهرستان می‌توان به قلعه کبری در بالای کوه سرچشمه با فاصله ۵ کیلومتری غرب هرات، امام زاده پیرغیب با سنگ نوشته‌های به خط میخی در فاصله ۲۰ کیلوتری جنوب غربی هرات ،منطق بوروییه، مسجد فتح آباد در ۵ کیلومتر‌ی شمال شرقی هرات، قلعه ملکی وغیره  اشاره کرد.

انتهای پیام/ی

رشد چشمگیر گردشگران نوروزی  در خاتم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار