مسئول کمیته بانوان «ششمین دوره مسابقات قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام» از راهیابی ۲۱ بانوی بزرگسال و ۱۲ دانش‌آموز دختر به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات خبر داد.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حامده نکوفال با اشاره به حضور نمایندگان ۳۷کشور جهان در دوره مقدماتی مسابقات قرآن کریم، اظهارکرد: افراد شرکت‌کننده در این مسابقات، از میان ۸۹شرکت‌کننده مرحله مقدماتی به این مرحله راه‌یافته‌اند و طی سه روز برای کسب رتبه‌های برتر باهم رقابت می‌کنند.

وی افزود: مسابقات امسال سه مرحله‌ای بود که در مرحله مقدماتی به‌صورت غیرحضوری و از طریق تماس تصویری در فضای مجازی برگزار شد و مراحل نیمه‌نهایی و نهایی به‌صورت حضوری است که در این مراحل ۱۴داور از کشور‌های ایران، عراق، کویت، لبنان، بحرین و افغانستان محفوظات شرکت‌کنندگان را قضاوت می‌کنند.

نکوفال بابیان اینکه این مسابقات در بخش‌های تجوید، حسن حفظ، صوت و لحن داوری می‌شود، گفت: ۸۹بانوی بزرگ‌سال و دانش‌آموز دختر از ۳۷کشور جهان در مرحله مقدماتی سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان شرکت کردند که از میان آن‌ها ۲۱بانوی بزرگ‌سال از ۲۱کشور و ۱۲دانش‌آموز دختر از ۱۲کشور به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات راه‌یافته‌اند. از ایران زینب امین پور از استان اصفهان در بخش دانش آموزان دختر و مریم شفیعی در بخش بانوان بزرگسال شرکت خواهند کرد.

مسئول کمیته سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان، بیان کرد: از صبح امروز مسابقات در دو نوبت صبح و عصر آغازشده است و سپس رقابت‌ها در صبح چهارشنبه و بعدازظهر روز‌های پنجشنبه و جمعه ادامه می‌یابد. مرحله نهایی مسابقات در روز‌های پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود.

نکوفال در پایان اظهار کرد: شرکت‌کنندگان پیش از تلاوت می‌توانند با استاد راهنما جلسه مشاوره داشته باشند و بعد از تلاوت نیز کارنامه با ریزنمرات در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

گفتنی است، سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ۲۰تا ۲۳فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار