کاظمی گفت: در مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن کریم دانش آموزان جهان ۲۱ کشور و ۳۱ دانش آموز در مسابقات قرائت و حفظ شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری ششمین دوره مسابقات قرآن کریم دانش آموزان جهان با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و محمدرضا مسیب زاده مدیر کل قرآن، عترت و نماز صبح امروز برگزار شد.

در این مراسم کاظمی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن کریم دانش آموزان جهان ابعاد متفاوتی دارد، اظهار کرد: دانش آموز با چهره‌های مختلف قرآنی آشنا می‌شود و الگوهاز متفاوتی را می بیند.

وی ادامه داد: شعار این دوره مسابقات یک کتاب، یک امت است که شعاری وحدت بخش است و زمینه مودت و پرهیز از خشونت را در سطح جامعه اسلامی گسترش می دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۰۵ نفر از ۳۱ کشور جهان در این مسابقات و در مرحله مقدماتی که به طور مجازی بود، شرکت کردند و در مرحله نیمه نهایی ۲۱ کشور و ۳۱ دانش آموز در مسابقات قرائت و حفظ شرکت کردند.

کاظمی بیان کرد: در بخش نیمه نهایی این مسابقات ۱۱ دختر و ۱۱ پسر در بخش حفظ و ۹ دختر در بخش قرائت رقابت می‌کنند اما در رشته قرائت تعداد دختران به حدنصاب نرسید.

آموزش و پرورش مسابقات قرآنی را هدف نمی‌بیند

در ادامه نشست مسیب‌زاده اظهار کرد: بزرگترین المپیاد قرآنی از امروز رسما با مراسم مقدماتی دانش آموزان شرکت کننده برگزار می‌شود و برگزاری مسابقات در مصلای امام خمینی (ره) خواهد بود؛ بیش از ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان از این مسابقات دیدن می‌کنند همچنین با توجه به اینکه اوقاف شکوفه ها را نداریم نمایندگان مختلف کشور از طریق همین مسابقات مشخص می‌شوند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش مسابقات را هدف نمی‌بیند و غرض ایجاد روحیه رفاقت و برابری است، از فردا تا ۲ روز بعد از آن مسابقات در ۲ نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با اشاره به اسامی نمایندگان ایران در این مسابقات گفت: در بخش پسران رحمتی از گلستان به عنوان نفر برتر در رشته قرائت و علی فیضی حافظ کل قرآن در بخش حفظ معرفی شدند، همچنین در بخش دختران زینب امین پور در رشته حفظ در این دوره از رقابت ها حضور دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.