مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) از ایجاد ۹ هزار طرح اشتغال در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان استان تخصیص یافته است، اظهار کرد: از این میزان، ۳۷۰ میلیارد ریال از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از تسهیلات قرض الحسنه بانکی اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ و ۵۹۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و مناطق عشایری پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۴۸۱ خانوار به خودکفایی رسیده اند، اظهار کرد: در سال گذشته، ۹ هزار و ۱۰۰ طرح اشتغال ایجاد شده است که از این تعداد ۴ هزار و ۸۸۰ طرح اشتغال برای زنان و ۴ هزار و ۲۲۰ طرح اشتغال نیز برای مردان بوده است.

بذرافشان با اشاره به طرح‌های ایجاد شده افزود: از تعداد ۹ هزار و ۱۰۰ طرح، ۲۲۴ طرح در زمینه کارانگیزی، هزار و ۳۴۹ طرح در زمینه توان افزایی، ۷ هزار و ۵۱۵ طرح در زمینه خودکفایی و ۱۲ طرح کارآفرینی بوده که برای ۱۱ هزار نفر ایجاد شغل شده است.

مدیر کل امداد فارس با بیان اینکه وام‌های اشتغال بر اساس محل سکونت مجری طرح داده می‌شود، گفت: در سال گذشته ۴ هزار و ۴۸ طرح شهری با اعتبار هزار و هشتاد میلیارد ریال و ۵ هزار و ۵۲ طرح روستایی نیز با اعتبار ۹۷۸ میلیارد ریال ایجاد شده است.

وی در خصوص نوع مشاغل ایجاد شده در طی ۱۲ ماهه سال ۹۷ یادآور شد: ۵ هزار و ۸۳۸ طرح در مشاغل خدماتی، ۲ هزار و ۹۲۴ مورد دام‌پروری، ۱۰۴ مورد صنایع‌دستی و ۲۳۴ مورد کشاورزی ایجاد شده است.

انتهای پیام/چ

ایجاد اشتغال به همت کمیته امداد

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار