از زمان جاری شدن سیل ویرانگر در برخی نقاط کشور نیروهای مردمی در کنار مسؤولان قرار گرفتند و با تمام توان سعی در کاهش آسیب‌های این سیل و کمک به مردم سیل‌زده کردند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ سیلی ویرانگر آمد و به بسیاری از هموطنان‌مان آسیب‌های جدی وارد کرد. برخی عزیزان خود را از دست دادند و بسیاری دیگر خانه و کاشانه‌شان را. ویرانگری این سیل آنقدر عظیم است که هنوز هم جان و مال بسیاری دیگر از مردم کشورمان را تهدید می‌کند.

از زمان جاری شدن این سیل ویرانگر نیرو‌های مردمی در کنار مسؤولان قرار گرفتند و با تمام توان سعی در کاهش آسیب‌های این سیل و کمک به مردم سیل زده کردند.

رهبر معظم انقلاب در پیام‌هایی به کمک‌رسانی و بازسازی ویرانی‌ها تأکید کردند، دولت، فرماندهان ارتش و سپاه نیز بر رسیدگی به مناطق سیل‌زدگان تأکید داشتند و شانه به شانه هم در میدان حضور یافتند، نهاد‌ها و مؤسسات خدمت‌رسان بسیاری دست به دست هم دادند و به یاری سیل زدگان شتافتند.

مردم خیر و نیکوکار خراسان‌جنوبی نیز ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان از سیل‌های اخیر کشور تاکنون کمک‌رسانی چشمگیری به سیل زدگان کشور داشته‌اند.

اعزام گروه جهادی ۱۰ نفره به غرب کشور

۱۰ نفر از فعالان فرهنگی جبهه انقلاب خراسان‌جنوبی تحت عنوان گروه جهادی حضرت زهرا (س) برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده غرب کشور به این مناطق اعزام می‌شوند.

این گروه جهادی به‌مدت پنج روز در منطقه پل‌دختر حضور خواهند داشت و برپایی ایستگاه صلواتی و خدمت‌رسانی و کمک به مردم برای حل مشکلاتشان از جمله اقدامات این گروه جهادی خواهد بود.

کمک‌های نقدی، اقلامی مانند بیل، لجن‌کش، چکمه و اقلام ایستگاه صلواتی مانند مواد خوراکی و ظروف یکبار مصرف از جمله نیازمندی‌های این گروه جهادی است و از مردم تقاضا می‌شود در حد امکان در تهیه این اقلام همت کنند.

همت امام جمعه و مسؤولان خضری دشت بیاض

از دیگر کمک‌های مردم این خطه کویری می‌توان به کمک امام جمعه و مسؤولان خضری دشت بیاض به سیل‌زدگان اشاره کرد، حجت‌الاسلام یعقوبی امام جمعه خضری دشت بیاض نصف حقوق خود را در دو ماه و مسؤولان ادارات خضری دشت بیاض نیز یک روز از حقوق ماهانه خود را به مردم سیل زده کمک می‌کنند.

یک گروه خانوادگی در شهر آیسک سرایان کمپین کمک به سیل‌زدگان کشور را راه‌اندازی کردند، اعضای این کمپین تاکنون ۳ میلیون و ۲۵ هزار تومان به آسیب‌دیدگان اهدا کردند و به مرکز نیکوکاری آیسک تحویل دادند.

بانوان شهر آیسک نیز که در ایام اربعین برای پخت نان در کاظمین مستقر می‌شود به سیل‌زدگان اخیر کشورمان مبلغ ۱۰ میلیون ریال اختصاص دادند، همچنین هزینه ترحیم یادبود سالگرد درگذشت پدر شهید علی انصاری در شهر آیسک نیز به مبلغ ۱۰ میلیون ریال به سیل‌زدگان اختصاص یافت.

ارسال کمک‌های هلال احمر طی ۴ مرحله

کمک‌های هلال احمر خراسان‌جنوبی نیز طی ۴ مرحله به مناطق سیل‌زده ارسال شد. اولین محوله ارسال شده به این مناطق شامل ۱۲۰ بسته مواد غذایی و دومین محموله شامل ۸۰۰ بسته مواد غذایی یک ماهه بود که از سوی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی برای سیل‌زدگان گلستان ارسال شد.

سومین محموله کمک‌های امدادی خراسان‌جنوبی برای سیل‌زدگان خوزستان نیز شامل دو هزار تخته موکت بنا به اعلام نیاز سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بود. چهارمین محموله کمک‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان نیز شامل ۸۰۰ چادر امدادی و ۲ هزار و ۵۰۰ تخته پتو بود.

اعزام نیرو‌های انسانی به استان‌های سیل‌زده نیز از دیگر اقدامات هلال احمر خراسان‌جنوبی بود. شهروندان می‌توانند کمک‌های مالی خود را به شماره حساب ۹۹۹۹۹ به‌نام جمعیت هلال احمر و یا به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ نزد بانک ملت و ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ نزد بانک رفاه واریز کنند.

اعزام ۱۹ موکب

همچنین براساس ابلاغ فرمانده سپاه قدس و وزیر کشور با هدف خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان و پخت غذای گرم به آسیب‌دیدگان سیل‌زده استان‌های مختلف، ۱۹ موکب استان خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده اعزام می‌شوند.

از این تعداد موکب ۷ موکب نانوایی برای خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده اعزام می‌شوند که این موکب‌ها در شبانه‌روز ۵۰ هزار قرص نان گرم آماده و در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌دهند. مابقی موکب‌ها شامل موکب‌های تغذیه است و طبق آنچه مقرر گردیده موکب‌های تغذیه در هر وعده نزدیک به ۵۰ هزار پرس غذا آماده و تحویل هم‌وطنان می‌دهند.

مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به ستاد‌های عتبات شهرستان تحویل دهند و یا به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۹۵۶۶۷۹۷۵ واریز نمایند.

همراه با کمیته امداد برای یاری هموطنان سیل‌زده

همچنین ۱۵۳ پایگاه توسط کمیته امداد و مراکز نیکوکاری استان و با همکاری پایگاه‌های بسیج، پایگاه‌های مساجد و جمعیت هلال احمر ایجاد شده که از ابتدای ایجاد این پایگاه‌ها تاکنون یک‌میلیارد و ۷۸۸ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۲۹۴ ریال کمک جمع‌آوری شده است.

از مجموع کمک‌های جمع‌آوری‌شده در استان برای سیل زدگان از ابتدای وقوع این حادثه تاکنون یک‌میلیارد و ۴۴۴ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۲۹۴ ریال نقدی و ۳۴۳ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال کمک‌های غیرنقدی شامل آب معدنی، فرش، پتو، کفش و البسه بوده است.

در مرحله نخست ارسال کمک‌های جمع‌آوری شده برای سیل‌زدگان مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال وجه نقد برای سیل‌زدگان استان گلستان ارسال و مابقی کمک‌های جمع‌آوری شده برای دیگر استان‌های درگیر با سیل ارسال شده است.

مردم استان می‌توانند از طریق مراجعه به دفاتر کمیته امداد و همچنین پایگاه‌های ایجاد شده به مردم مناطق سیل زده کشور کمک و یا از طریق سرشماره ملی #۹۹*۸۸۷۷* با تلفن همراه کمک نمایند.

اعزام ۲ تیم در ۲ نقطه هدف

اعزام ۲ تیم از خراسان‌جنوبی با محوریت سپاه و نمایندگی آستان قدس رضوی برای کمک به سیل‌زدگان از دیگر اقدامات انجام شده است. این تیم‌ها در دو نقطه کشور استقرار می‌یابند.

اولین نقطه، دهستانی در استان لرستان خواهد بود که با محوریت نمایندگی آستان قدس رضوی گروهی از کارشناسان برای بازدید منطقه اعزام شده‌اند. دومین نقطه نیز با محوریت سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی در استان خوزستان ایجاد می‌شود.

تمام ظرفیت استان اعم از همکاری سپاه، آستان قدس رضوی، بسیج سازندگی و سازمان عتبات عالیات در این دو نقطه متمرکز خواهند شد و در یک بازه ۱۵ الی ۳۰ روزه در استان لرستان به خدمت‌رسانی مشغول خواهند شد.

منبع فارس

انتهای پیام / ط ا

اعزام ۱۹ موکب به مناطق سیل زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.