مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: حداقل مزد روزانه در سال ۹۸، ۵۰۵۶۲۷ ریال تعیین شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، رکنی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: شورای عالی کار با حضور نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران در جلسه مورخ ۲۷/۱۲/۹۷ پس از بحث و بررسی راجع به تعیین حداقل مزد سال ۱۳۹۸، ضمن در نظر گرفتن مصالح کارگران در انطباق هرچه بیشتر میزان درآمد آنان با سطح معیشت و همچنین توجه به مقتضیات بنگاه‌های تولیدی و کارفرمایان و شرایط اقتصادی جامعه؛ از اول سال ۹۸ حداقل مزد روزانه با نرخ یکسان برای کلیه کارگران مشمول قانون کار اعم از قرارداد دائم و موقت مبلغ ۵۰۵۶۲۷ ریال (پانصد و پنج هزار و ششصد و بیست و هفت ریال) تعیین شد.


وی افزود: همچنین از اول سال ۹۸ سایر سطوح مزدی نیز روزانه ۱۳ درصد مزد ثابت یا مزد مبنا به اضافه روزانه ۸۷۰۴۹ ریال نسبت به آخرین مزد در سال ۹۷ افزایش می‌یابد.

رکنی ادامه داد: نرخ‌های کارمزدی در سال ۹۸ به نسبت آخرین کارمزد سال ۹۷ در مورد کارگران کارمزدی اعم از موقت و دائم به ماخذ ۱۳ درصد افزایش می‌یابد و در صورتی که کارگران دارای بخش ثابت مزد (علاوه بر کارمزد) باشند، این بخش نیز بایستی ۱۳ درصد افزایش یابد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: با اعمال افزایش بند فوق، مزد شغل کارگران طرح طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مزد ثابت سایر کارگران نباید از مبلغ ۵۰۵۶۲۷ ریال کمتر باشد.

رکنی ادامه داد: بر این اساس به کارگرانی که در سال ۹۸ دارای یک سال سابقه کار شده یا یک سال از دریافت آخرین پایه سنواتی آنان گذشته باشد، روزانه مبلغ ۲۳۳۳۳ ریال به عنوان پایه سنوات پرداخت خواهد شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه مورخ ۲۱/۷/۱۳۸۷ شورای عالی کار و در جهت افزایش رضایتمندی کارگران و کارفرمایان و به منظور تثبیت و تسری به تمامی کارگران، اعم از دائم و موقت مقرر شد از ابتدای سال ۱۳۹۸ کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار به عنوان مزایای رفاهی و انگیزه‌ای موضوع تبصره ۳ ماده ۳۶ قانون کار بابت هر کارگر (اعم از مجرد یا متاهل) ماهانه مبلغ ۱۹۰ هزار تومان از سوی کارفرمایان به آنان پرداخت شود.
انتهای پیام/ب


حقوق قانون کار در سال ۹۸ تعیین شد

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار