متقاضیان طرح‌های اشتغال فراگیر در خراسان جنوبی تا کنون ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،رکنی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: این تسهیلات از پارسال تا کنون به ۱۹ طرح و با اشتغال پیش بینی شده ۲۸۷ فرصت شغلی، پرداخت شده است.

 وی افزود: بیشتر این طرح‌ها در زمینه‌های تولیدی، دام و طیور، و خدمات پرداخت شده که ۶ مورد از تسهیلات با موضوع سرمایه در گردش، ۵ مورد با موضوع ایجادی و ۸ مورد از تسهیلات نیز با موضوع توسعه‌ای بوده است.

رکنی با بیان اینکه متقاضیان تسهیلات اشتغال فراگیر باید طرح‌های خود را در سامانه کارا ثبت کنند گفت: تعهد ایجاد اشتغال در طرح‌های فراگیر به ازای هر ۷۵ میلیون تومان، یک نفر است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد : شرایط برای طرح‌های اشتغال فراگیر همان شرایط طرح‌های اشتغال روستایی و عشایر است با این تفاوت که می‌توان در مناطق شهری نیز این طرح‌ها را اجرا کرد.

وی ادامه داد: تسهیلات اشتغال فراگیر در بانک‌های عامل ملی، سپه، رفاه کارگران، ملت، صادرات، تجارت، توسعه تعاون و کشاورزی قابل پرداخت است و با کارمزد ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود که ۲ تا ۸ درصد این کارمزد را دولت به صورت یارانه به تناسب موقعیت‌های جغرافیایی طرح و شرایط برخوردار، پرداخت می‌کند.

 

انتهای پیام / ط ا

پرداخت تسهیلات از پارسال تا کنون به ۱۹ طرح تاکنون

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.