یک پایگاه اینترنتی ایتالیا نوشت رسانه‌های جمعی این کشور برابر فاجعه طبیعی در ایران سکوت کرده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تارنمای موندو در ایتالیا در گزارشی با عنوان «سیل در ایران و تحریم‌های آمریکا» می‌نویسد: تا امروز رسانه‌های جمعی توجه اندکی به جاری شدن یکی از شدیدترین سیلاب‌ها در ایران نشان داده اند و می‌توان گفت: در ارتباط با این فاجعه طبیعی، سکوت زجرآوری بر فضای رسانه‌ای ایتالیا حاکم است.

در گزارش همچنین آمده است: بارش باران‌های شدید و مستمر باعث جاری شدن سیلاب‌های سهمگین در استان‌های مختلف ایران شد که تاکنون قربانیان زیادی برجا گذاشته و خسارت‌های شدیدی را به مناطق سیل زده وارد کرده است. در حالیکه بیش از ۲۵۰۰۰ هزار واحد مسکونی ویران شده و بیش از ۱۰۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند، در استان‌های لرستان و خوزستان چندین روستا کاملأ به زیر آب فرورفته و نابود شده اند.

این پایگاه اینترنتی افزود: مسیر‌های مواصلاتی بین شهر‌ها و روستا‌های مناطق سیل زده همچنان قطع است و این مناطق بدون برق و آب آشامیدنی هستند. صحنه‌های تکان دهنده و دلخراش زیادی از جاری شدن سیل و غرق شدن خودرو‌ها در آن، فروریختن پل‌ها و ریشه کن شدن درختان بر روی شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌شود. در عین حال ادامه بارندگی شدید در ایران، مناطق مختلفی را با خطر سرریز شدن سد‌ها و طغیان رودخانه‌ها و به بار آمدن خرابی‌های بیشتر روبرو کرده است.

در ادامه این گزارش با اشاره به بسته شدن حساب‌های هلال احمر ایران توسط دولت آمریکا امده است: علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرده که این سازمان امدادرسانی باید از تحریم‌های آمریکا مصونیت داشته باشد، اما دقیقا به دلیل تحریم‌های آمریکا و مسدود شدن حساب‌های هلال احمر ایران دسترسی آن به سامانه سوییفت برای جذب کمک‌های بین المللی همچنان غیرممکن شده است.

لارپوبلیکا روزنامه پرشمارگان ایتالیا نیز در خبر کوتاهی در همین رابطه نوشت: در دو هفته گذشته ۷۰ شهر ایران تخلیه شده و روز گذشته دستور تخلیه شش شهر دیگر نیز صادر شده است. بارش باران‌های سیل آسا در ایران از تاریخ ۱۹ مارس تاکنون باعث زیر آب رفتن ۱۹۰۰ روستا و شهر کوچک و اسکان اضطراری ۸۶ هزار نفر شده است.

از ابتدای جاری شدن سیل در شهر‌های مختلف ایران تاکنون هیچ مقام ایتالیایی در این زمینه اظهارنظری نکرده و رسانه‌های جمعی ایتالیا به ویژه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی دولتی و خصوصی این کشور نیز بدون بازتاب آن و با بی اعتنایی از کنار آن گذشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
با سلام
توکل ایرانیان بر خداوند قادر و متعال است
آخرین اخبار