سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: تلاش می‌کنیم تا درباره نحوه فعالیت داوران شفاف سازی کنیم.

سهرابی: درباره عملکرد داوران شفاف سازی می‌کنیمبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا سهرابی سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: فوتبال هفده قانون دارد که اولین قانون آن زمین مناسب برای مسابقات است که متاسفانه ما در بخش سخت افزاری مشکل داریم. قانون دوم مربوط به توپ مورد استفاده در بازی‌ها است که باید کیفیت لازم را داشته باشد. قانون پنج مربوط به داوران است که تلاش ما بر این است که از بهترین داوران و امکانات مناسب استفاده شود. آمادگی بدنی داوران و آرامش ذهنی آن‌ها کمک‌هایی است برای عادلانه‌تر کردن قضاوت ها.

سهرابی درباره استفاده از VAR در مسابقات لیگ برتر گفت: شرکت‌های داخلی اعلام کردند که می‌توانند این تکنولوژی را فراهم کنند. یک سری مجوز‌ها لازم است که خود فیفا باید صادر کند. فدراسیون فوتبال با جدیت به دنبال تهیه این تکنولوژی است و ما به دنبال این هستیم که بتوانیم از برند‌های داخلی استفاده کنیم.

او درباره حضور کولینا در ایران گفت: کولینا برای کار‌های مربوط به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به این کشور سفر کرده بود. از او خواستیم به ایران بیاید که خوشبختانه با درخواست ما برای حضور در ایران موافقت کرد و در مدت حضورش در کشورمان از امکانات فوتبال ما بازدید کرد و قرار شد که در تیرماه برای حضور در کلاس‌های پیش فصل داوران به ایران بیاید.

سهرابی درباره ملاقات با رئیس کمیته مسابقات فوتبال قطر تصریح کرد: تلاش می‌کنیم ارتباطمان را در آسیا بیشتر کنیم که بتوانیم امتیازاتمان را در حضور داوران در مسابقات بین المللی بیشتر کنیم. در جام ملت‌های آسیا فقط یک تیم داوری از ایران حضور داشت که می‌خواهیم برای ادوار بعدی مسابقات حداقل سه تیم داوری از ایران به قضاوت بپردازند.

او در ادامه گفت: درصددیم تا با به راه انداختن یک کانال در فضای مجازی فیلم بازی‌ها را بگیریم و در آن قرار دهیم تا مردم صحنه‌های بحث برانگیز را ببینند و درباره درستی یا نادرستی تصمیم داوران قضاوت کنند.

او در خصوص دستمزد داوران اظهار کرد: دستمزد داوران لیگ برتر پایین است، اما در مقایسه با دستمزد داوران لیگ‌های دسته ۲ و سه و همچنین داوران مسابقات بانوان باید گفت: هزینه‌های این داوران از درآمد آن‌ها بیشتر است و فدراسیون در وهله اول باید فکری به حال این داوران کند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار