مدیرکل گمرک استان اصفهان از رشد ۳۸ درصدی در آمد گمرک اصفهان در سال ۱۳۹۷ خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسداله احمدی ونهری مدیرکل گمرک استان اصفهان اظهار داشت: سال ۱۳۹۷، بالغ بر دوهزار میلیارد و ۹۰۵ میلیون ریال درآمد توسط گمرک اصفهان کسب و به خزانه واریز شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: استان اصفهان با داشتن توانمندی‌های گوناگون تولیدی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی در کشور جز مهمترین استان‌ها در زمینه صادرات کالا محسوب می‌شود به طوریکه در سال ۹۷ بالغ بر ۵ میلیون و ۱۴۱ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۶۶۴ میلیون دلار استان اصفهان به مقصد ۱۰۰ کشور جهان صادرات داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳ درصد و ازلحاظ ارزش ۵۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک اصفهان عمده‌ترین کالا‌های صادراتی از استان اصفهان را، آهن و فولاد به ارزش ۸۳۵ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۵۲۰ میلیون دلار، فرش ۲۰۴ میلیون دلار و محصولات شیمی آلی ۱۶۲ میلیون دلار برشمرد و اظهار داشت: مهمترین کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی استان اصفهان عراق با ۹۰۷ میلیون دلار و ۳۴ درصد، افغانستان با ۳۳۴ میلیون دلار و ۱۳ درصد، امارات متحده عربی با ۲۳۹ میلیون دلار و ۹ درصد، پاکستان با ۲۲۱ میلیون دلار و ۸ درصد و عمان با ۱۷۹ میلیون دلار و ۷ درصد سهم ازکل صادرات استان دارا می‌باشند.

اسداله احمدی ونهری افزود: ۸۵ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۳۷۹ میلیون و ۵۴۴ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳ درصد و از حیث ارزش ۴ درصد کاهش یافته است.

مدیر کل گمرک اصفهان اظهار داشت: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از سامانه‌های امور گمرکی و پنجره تجارت فرا مرزی این اداره کل با داشتن ۱۴۰ کارمند، در سال ۱۳۹۷، بالغ بر دو هزار و ۹۰۵ میلیارد و ۳۱۷ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز نموده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش داشته است.
ماشین آلات مکانیکی و برقی، در صدر آمارِ واردات
اسداله احمدی ونهری در خصوص مهمترین کالا‌های وارداتی گمرک اصفهان طی سال گذشته گفت:: ماشین آلات مکانیکی ۱۵۱ میلیون دلار، ماشین آلات برقی ۴۶ میلیون دلار، اجزا و قطعات منفصله خودرو ۲۹ میلیون دلار بوده است و در ادامه اظهار داشت: عمده‌ترین کشور‌های صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان، ایتالیا با ۲۱ درصد، چین با ۱۶ درصد، آلمان با ۱۳ درصد، ترکیه با ۹ درصد و فرانسه ۸ درصد، از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل گمرک استان اصفهان بیان داشت: طی این مدت تعداد ۶۵۳ بسته هدیه و سوغات ورودی به ارزش ۱۱ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال از طریق گمرک پست اصفهان وارد و تعداد ۱۰۹۳۳ بسته هدیه و سوغات خروجی به ارزش ۷۲ میلیارد و ۳۸۲ میلیون ریال از طریق گمرک پست اصفهان صادر گردیده است.

احمدی ونهری اظهار داشت: پارسال تعداد ۲۲۶ هزار و ۱۶۹ نفر مسافر ورودی و خروجی، تشریفات امور مسافری آن‌ها در گمرک فرودگاه بین المللی شهید بهشتی انجام پذیرفته که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد کاهش داشته است.


انتهای پیام/م

 

عملکرد گمرک استان اصفهان در سال 97

برچسب ها: گمرک ، اخباراقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.