رئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور گفت: در نوروز امسال بیش از ۳۷ هزار گردشگر نوروزی در نیشابوراقامت کردند.

اقامت بیش از ۳۷ هزار گردشگر نوروزی در نیشابوربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمداسماعیل اعتمادی رئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور در جمع خبرنگاران گفت: از ۲۷ اسفندماه ۹۷ تا ۱۶ فروردین ۹۸ بیش از ۶۸۵۰۰۰ بازدید از مراکز تاریخی، فرهنگی، گردشگری و زیارتی نیشابور انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود یک درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: قدمگاه رضوی با ۱۵۵۰۰۰ نفر زائر، بیشترین آمار بازدید کننده را در ایام نوروز به خود اختصاص داده است و بر همین اساس، آرامگاه خیام با ۳۵۰۰۰ نفر، آرامگاه عطار با ۳۳۰۰۰ نفر و سایت موزه شادیاخ با ۳۱۰۰۰ نفر بازدید کننده رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده است. همچنین در این مدت تعداد ۲۴۸۰۰۰ نفر نیز از جاذبه‌های طبیعی شهرستان بازدید داشته اند.

اعتمادی افزود: تعداد ۱۲۵ نفر گردشگر خارجی عمدتاً از کشور‌های اروپایی همچون فرانسه، نروژ، سوئد، آلمان و ایتالیا و سایر کشور‌ها نظیر هند، پاکستان، چین، ترکیه و آمریکا از جاذبه‌های گردشگری نیشابور بازدید کرده اند.

وی گفت: جاذبه‌های طبیعی با حدود ۲۱ درصد و مسجد چوبی نیز با ۵۹ درصد کاهش بازدید نسبت به مدت مشابه در سال قبل روبرو بوده اند که دلیل آن، بارش باران‌های شدید و بروز سیلاب در بعضی از روستا‌ها و مناطق گردشگری شهرستان در بیشتر روز‌های عید نوروز بوده است و با این وجود مراکز گردشگری نظیر سایت موزه شادیاخ و موزه باستان شناسی و کاروانسرای شاه عباسی و سایر موزه‌های شهرستان با افزایش بازدید کننده روبرو بوده اند.

اعتمادی ادامه داد: براساس آمار‌های اخذ شده، تعداد ۳۲۵۰۰۰ نفر از مجموع بازدید‌های انجام شد ۲۸ زیارتگاه، امامزاده و بقعه متبرکه در سطح شهرستان می‌باشد که حدود نیمی از بازدید‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

وی گفت:: در ایام نوروز ۳۷۷۰۰ نفر اقامت در مراکز اقامتی شهرستان ثبت گردیده است که به ترتیب، اسکان در مدارس با ۱۸۰۰۰ نفر، زائرسرا‌های اوقاف با ۷۹۰۰ نفر، پارک‌ها و بوستان‌ها و کمپ‌ها با ۶۵۰۰ نفر، میهمانسرا‌های ادارات با ۳۱۰۰ نفر و هتل‌ها و میهمانپذیرها، خانه مسافر‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی با ۲۲۰۰ نفر اقامت مسافرین را در خود داشته اند. میزان اقامت در نوروز ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

دبیر ستاد خدمات سفر نیشابور افزود: نوروز امسال بیش از ۸۰ هزار نفر مسافر از طریق پایانه مسافربری و ایستگاه راه آهن وارد نیشابور شده اند که این تعداد مسافر ورودی نسبت به مدت مشابه در سال قبل بیش از ۶۸ درصد افزایش داشته است. همچنین در طی ایام نوروز، بیش از ۱۴۷ مورد بازدید‌های نظارتی توسط تیم بازرسی و نظارت از مراکز خدماتی، رفاهی، پذیرایی و گردشگری انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است انتهای پیام س. ح. بیش از ۲۷ هزار نفر در ایام عید در نیشابور اقامت کردند.
 
انتهای پیام//س.ح
 
 

استقبال گردشگران از جاذبه های نیشابور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.