مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز گفت: بیش از یک میلیون لیتر سوخت در مناطق سیل‌زده اهواز توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نعمت‌الله نجفی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز گفت: از ابتدای وقوع سیل تاکنون، به‌منظور تأمین سوخت ادوات امدادی از جمله؛ ادوات احداث سیل‌بندها، از محل ستاد بحران منطقه ۴۸۰ هزار لیتر نفت‌گاز به شهرستان‌های هویزه، سوسنگرد، شوش، اهواز، حمیدیه و شوشتر ارسال شده است.

وی بیان داشت: همچنین افزون بر این تاکنون ۲۷۱ هزار لیتر نفت‌گاز به شهرستان‌های شوش، اهواز، شوشتر و دزفول و ۱۹۰ هزار لیتر نفت سفید به مناطق مسجدسلیمان و ایذه ارسال گردید.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز، همچنین ۶۴ هزار لیتر سوخت هوایی GP۴ به هوانیروز مسجدسلیمان و نزدیک به ۸۴ هزار لیتر سوخت هوایی ATK به بالگرد‌های امداد و نجات منطقه ارسال شده و از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تا پایان روز هجدهم نیز در مجموع ۴ هزار ۹۴۳ تن گاز مایع نیز در منطقه توزیع شده است.

نجفی با تاکید بر ذخیره‌سازی مناسب سوخت در منطقه پیش از وقوع حادثه اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران تاکنون شرایط مدیریت شده و با احداث سیل‌بند از ورود آب به تأسیسات انبار نفت نظامیه اهواز جلوگیری شده است.

این مقام مسئول با اشاره به مسدود شدن محور اندیمشک - اهواز با ۴ جایگاه اذعان داشت: با توجه به شروع بارش‌ها در مناطقی از جمله هویزه، حمیدیه و سوسنگرد از بهمن‌ماه سال گذشته، ذخیره‌سازی کافی سوخت در منطقه انجام شده است و تاکنون موفق شده‌ایم شرایط را کنترل کنیم و سوخت‌رسانی به‌موقع در منطقه انجام دهیم.

بنا بر اعلام سایت اطلاع‌رسانی وزارت نفت، با اشاره به این‌که متأسفانه آب به ۱۰ کیلومتری شهر اهواز رسیده است و تمام تلاش همکاران ما در منطقه جلوگیری از ورود آب به تأسیسات از جمله انبار‌ها و جایگاه‌های سوخت است، افزود: تاکنون ۲ جایگاه سیدعباس و ال‌هایی به دلیل آبگرفتگی غیرفعال شده، اما ۲ جایگاه هدف گستر سوسنگرد و کوثران (۱۸ کیلومتری شهر اهواز) که دچار آبگرفتگی شده بود، با احداث سیل‌بند فعال شده است و عرضه سوخت در این ۲ جایگاه انجام می‌شود.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز مسئولیت راهبری و مدیریت توزیع فرآورده‌های نفتی در مناطق شمال، شمال شرق، شرق، مرکز و غرب استان خوزستان را به‌عهده دارد.

انتهای پیام/گ

توزیع سوخت در مناطق سیل زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.