وظیفه گفت: با ورود موج جدید بارشی از شنبه هفته آینده در حوزه جنوب غرب شاهد بارندگی در مناطق سیل زده خواهیم بود.

ورود موج جدید بارشی از هفته آینده به جنوب غرب کشور/ احتمال وقوع مجدد سیلاب در استان های شمالیاحد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تا پایان هفته خبری از بارندگی در مناطق جنوب و جنوب غرب نیست، اظهار کرد: با ورود موج جدید از شنبه هفته آینده در حوزه جنوب غرب شاهد بارندگی در مناطق سیل زده خواهیم بود، اما از الان پیش بینی وقوع سیل مجدد در این مناطق سخت است.

وی افزود: اگرچه براساس داده‌های هواشناسی حجم بارش‌ها در پی ورود سامانه جدید بارشی در هفته آینده در مناطق جنوب غرب، در حدی نیست که بتواند سیلاب ایجاد کند، اما بدون تردید در بالانگه داشتن دبی رودخانه‌ها موثر خواهد بود.

وظیفه ادامه داد: با ورود سامانه جدید بارشی در روز شنبه در استان‌های جنوب غرب به ویژه شمال خوزستان، لرستان و چهار محال بختیاری و روز‌های یکشنبه و دوشنبه برای مناطق جنوب فارس، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش‌ها قابل ملاحظه خواهد بود.

این مقام مسئول در خصوص آب و هوای استان‌های شمالی کشور گفت: طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه برای استان‌های شمالی و مناطق سیل زده گلستان بارش‌های مناسبی پیش بینی می‌شود، ضمن آنکه براساس داده‌های امروز برای روز‌های یکشنبه و دوشنبه در مناطق مرکزی و شرقی مازندران و همچنین استان گلستان احتمال وقوع سیلاب دور از انتظار نیست.

وی از وقوع سیلاب در برخی مناطق مشهد خبر داد و افزود: براساس داده‌ها امروز بارندگی‌های مناسبی در مشهد خواهیم داشت، از این رو به طور موقت در برخی مناطق خراسان رضوی و خراسان شمالی احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.


بیشتر بخوانید: اردیبهشت پربارش‌ترین ماه کشور است/ استمرار بارش‌های سیلابی در مناطق جنوب غرب کشور


مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره آخرین وضع آب و هوای تهران اظهار کرد: تا پایان هفته بارندگی قابل توجهی برای استان تهران پیش بینی نمی‌شود و تنها در ارتفاعات البرز شاهد بارش‌های پراکنده طی روز‌های آتی خواهیم بود.

وظیفه از روند افزایش دما در تهران خبر داد و گفت: روز پنج شنبه دما در تمامی شهر‌های کشور با روند افزایشی به بالاترین حد خود می‌رسد که از اواخر وقت جمعه و طی روز‌های شنبه و یکشنبه با افت نسبی دما در این مناطق روبرو خواهیم شد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه ذوب برف‌ها در ارتفاعات به تدریج اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: با توجه به افزایش نسبی دما، ذوب شدن برف‌ها به مرور اتفاق می‌افتد. البته ذوب شدن برف‌ها نمی‌تواند منجر به بروز سیلاب شود و تنها به سبب حجم بالای آب رودخانه‌ها از کاهش افت دبی آب رودخانه ها جلوگیری می کند.

انتهای پیام/

افزایش نسبی دما در تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار