مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: اردبیل در سال‌های اخیر توانسته در بخش کاهش تصادفات جاده‌ای جزو استان‌های برتر کشور باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی،مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل صبح امروز با اعلام این خبر تصریح کرد: به دلیل اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، آموزش و مشارکت تمامی دستگاه‌های متولی، تصادفات جاده‌ای این استان طی سال‌های اخیر روند نزولی دارد.

وی گفت: از سال ۹۴ شاهد کاهش تلفات جاده‌ای هستیم که در سایه همکاری و تعامل دستگاه‌ها و آگاهی بخشی به خود رانندگان حاصل شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اینکه اردبیل در سال ۹۴ رتبه نخست کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای را کسب کرده است، افزود: در سال ۹۵ رتبه ۹ کشوری و در بخش موتورسواران رتبه نخست و در سال ۹۶ نیز رتبه سوم کشوری را در کاهش تصادفات جاده‌ای کسب کرده است.

رحمتی با اشاره به اینکه طول راه‌های استان اردبیل 6 هزار و ۳۷۲ کیلومتر است، ادامه داد: وظیفه راهداری، نگه داری از راه‌های اصلی و فرعی است و در این خصوص کوتاهی نداشتیم تا بتوانیم سهم خود در کاهش تصادفات جاده‌ای را ایفا کنیم.

وی افزود: با توجه به همکاری قابل توجه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیمای استان در پخش ۹ فیلم ایمنی، در بخش آموزش نیز تلاش‌هایی قابل توجهی صورت گرفته تا بتوان رفتار‌های ترافیکی رانندگان را بهبود بخشید.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان اردبیل اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته به دنبال کاهش تصادفات فوتی و جرحی هستیم و امید می‌رود در سال ۹۸ نیز اردبیل جزو استان‌های برتر کشور باشد.

انتهای پیام/ح

کاهش تصادفات فوتی و جرحی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.