مدیر امور سد‌های گیلان گفت: آب گذاری در کانال‌های کشاورزی آغاز شده و کشاورزان نگران کمبود آب زراعی نباشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عمران مؤمنی، مدیر امور سد‌های گیلان گفت: آب گذاری در کانال‌های کشاورزی آغاز شده و با توجه بارش‌های فراوان در کشور، توانستیم با کمک تمام همکاران در سد‌های گیلان به‌ویژه سد سفیدرود آب را به میزان کافی ذخیره‌سازی و در کانال‌های کشاورزی آب گذاری کنیم و کشاورزان نگران کمبود آب نباشند.

وی، از سرریز شدن سد سفیدرود خبر داد و افزود: در حال حاضر یک میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود جمع آوری و ذخیره سازی شده است.

مدیر امور سد‌های گیلان، با بیان اینکه سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است، گفت: آب ۱۸۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاوری توسط سد سفیدرود تأمین می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت این سد برای استان گیلان است.

عمران مؤمنی، با اشاره به اینکه با توجه به سیل اخیر رهاسازی آب در سد سفیدرود را زودتر آغاز کرده‌ایم، افزود: امسال شاهد دو مرحله سیل بودیم که در مرحله اول ۲۴۱ هزار مترمکعب آب وارد این سد شده که از این مقدار ۳۰ مترمکعب را ذخیره و در مرحله دوم ۷۷۱ هزار مترمکعب آب وارد سد سفیدرود شد که ۲۸۱ هزار مترمکعب آن را رهاسازی کردیم.

وی، ضمن هشدار به کشاورزان و روستاییان، تصریح کرد: به دلیل احتمال افزایش حجم آب رودخانه‌های و کانال‌های آبیاری گیلان و خطر غرق شدن، کشاورزان و روستاییان از ورود به حریم و بستر رودخانه‌ها و کانال‌های کشاورزی خودداری کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

مدیر امور سد‌های گیلان از آغاز آب گذاری در کانال‌های کشاورزی خبر داد

برچسب ها: کشاورزان ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.