مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: در حال حاضر ۷۹۱ میلیون مترمکعب آب در پشت سد سفیدرود ذخیره سازی شده است.

ذخیره سازی ۷۹۱ میلیون مترمکعب آب در پشت سد سفیدرودبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  وحید خرمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان گفت: در حال حاضر ۷۹۱ میلیون مترمکعب آب در پشت سد سفیدرود ذخیره سازی شده است که این حجم آب در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: وضعیت جوی بسیار مناسب و افزایش میزان بارندگی‌ها در حوضه آبریز سد سفیدرود از مهمترین علت افزایش ذخیره سازی آب در پشت سد سفیدرود است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان، با بیان اینکه سد سفیدرود بیشترین سهم را برای آبیاری شالیزار‌های استان دارد، گفت: ۷۶ درصد مخزن سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های استان گیلان در فصل زراعی جدید آبگیری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وحید خرمی افزود: گنجایش و ظرفیت فعلی سد سفیدرود که تأمین آب حوزه‌های مختلفی از طریق آن تأمین می‌شود حدود یک میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب است.

وی، شخم زمستانه اراضی کشاورزی را یکی از اقدامات مهم برای صرفه جویی آبیاری اراضی و همچنین مبارزه با آفات مزارع اعلام کرد و گفت: از شالیکاران گیلانی انتظار داریم بر اساس توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به انجام به‌موقع شخم زمستانه مزارع خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان افزود: در صورت همکاری متقابل مردم و کشاورزان و اعمال مدیریت صحیح مصرف و با توجه به منابع آبی موجود سد سفیدرود می‌توانیم مصارف مورد نیاز بخش‌های مختلف را تأمین کنیم.

وحید خرمی، با اشاره به اینکه هم اکنون میزان ورودی آب به پشت سد مخزنی سفیدرود ۸۲ مترمکعب بر ثانیه است، تصریح کرد: در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۸۰ هزارهکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار موجود در استان گیلان به سد سفیدرود وابسته است و از این منبع تامین می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

۷۹۱ میلیون مترمکعب آب در پشت سد سفیدرود ذخیره شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.