شیران گفت: بیش از ۵۰ هزار خانوار مددجوی کمیته امداد در مناطق سیل‌زده آسیب دیده است.

۸۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا شیران مدیرکل کمیته امداد استان تهران صبح امروز در خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در استان تهران ۸۷ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند و از دیگر استان‌های کشور هم مراجعات موردی بسیاری را داریم.


بیشتر بخوانید؛ برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده برای ۱۷ هزار مددجو در استان تهران


وی با بیان اینکه ۲۱ هزار مورد مراجعه موردی داشته ایم، ادامه داد: ۱۲ هزار دانش آموز، ۳ هزار دانشجو، ۵۰ هزار سالمند و بیش از ۲ هزار بیمار صعب العلاج س پرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه میانگین مستمری امسال ۳۰۰ هزار تومان است، افزود: ۲۰ درصد به مستمری افراد اضافه شده است.

شیران گفت: سال گذشته پنج هزار شغل ایجاد کردیم و سه هزار خانوار بعد از توانمندسازی از چرخه حمایت خارج شدند.

وی ادامه داد: ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانوار تک خدمتی در استان تهران داریم که وام هزینه مسکن و ... دریافت کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان برای مناطق سیل زده جمع آوری شده است، افزود: با دستور رئیس کمیته امداد مقرر شد روز گذشته دو هزار تخته فرش برای سیل زدگان خریداری شود.

شیران ادامه داد: همچنین ۸ کامیون اسباب و لوازم منزل، مواد غذایی و آب معدنی برای شهر‌های سیل زده ارسال شد.

وی با بیان اینکه جامعه حمایتی تحت کمیته امداد مدرک هویتی دارند، ادامه داد: برای عادلانه‌تر شدن توزیع اقلام به آسیب دیدگان سیل، تنها یک بار به خانواده ها‌ی آسیب دیده خدمت ارائه می‌شود و این امر دیگر تکرار نمی‌شود چرا که توزیع آن باید به صورت عادلانه صورت گیرد.

شیران ادامه داد: بیش از ۵۰ هزار خانوار مددجوی کمیته امداد در مناطق سیل‌زده آسیب دیده است و در استان لرستان این تعداد بیشتر است.

وی با بیان اینکه حوزه معاونت فرهنگی کمیته امداد در مراکز آسیب‌دیده تیم‌هایی را مستقر کرده است، گفت: اقلام فرهنگی متناسب با کودکان برای مناطق سیل زده فرستاده می‌شود.

شیران افزود: در خصوص بحث مشاوره، تیم‌هایی را برای کاهش آسیب‌های روانی و تسکین آرامش اعزام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ارائه کمک رسانی به افراد تحت حمایت کمیته امداد در مناطق آسیب دیده در اولویت نیست و همه افراد را شامل می‌شود، ادامه داد: در بخش روستایی افراد تحت حمایت کمیته بیشتر هستند.

شیران با بیان اینکه سازمان بهزیستی مشاوره تخصصی در ایران انجام می‌دهد، اظهار کرد: بیشتر تمرکز ما در خصوص ارائه کالا به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پول به صورت فیزیکی کمتر در دست مردم است و صدقات به صورت الکترونیکی پرداخت می شود، گفت: تمرکز بیشتری در خصوص الکترونیکی کردن صدقات داریم.

شیران با اشاره به اینکه صندوق‌های صدقات معابر با مشکلات زیادی مواجه است و سرقت هایی صورت می گیرد، افزود: ۱۰ هزار صندوق صدقات معابر جمع آوری کرده ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در سال ۹۷، ۳۹ میلیارد تومان از صندوق های صدقات معابر، اماکن و منازل جمع آوری شده است افزود: در بحث اکرام کودکانی که تحت حمایت هستند مبالغ خود را به صورت الکترونیکی دریافت می‌کنند.

شیران گفت: کمیته امداد یک دانشجو را تا مقطع دکترا از بودجه صدقات حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه متولی اصلی صدور مجوز و نظارت بر خیریه‌ها وزارت کشور بهزیستی و نیروی انتظامی است گفت: کمیته امداد در این زمینه هیچ نقشی ندارد و خیریه ها قطعاً به خوبی عمل می‌کنند اما باید ساماندهی هایی نیز صورت گیرد.

شیران با بیان اینکه حدود ۳۰۰۰ خیریه ثبت شده در استان تهران وجود دارد، ادامه داد: در بحث اشتغال در سال ۹۷ تقریباً ۵۰ میلیارد تومان اعتبارات بانکی به این بخش اختصاص داده شده است.

وی با بیان‌اینکه وام ۲۰ میلیون تومانی برای اشتغال به افراد تحت حمایت از پرداخت می‌شود، گفت: یک سهمیه ۲۰ درصدی نیز وجود دارد که وام ۲۰ میلیون تومانی برای افراد غیر تحت حمایت نیز پرداخت شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: در پروسه پرداخت وام تا ۵ سال طرح اشتغال نظارت می‌شود و اگر طرح مددجو قابل توسعه باشد ۱۰۰ میلیون تومان برای توسعه آن نیز پرداخت می‌شود.

شیران با بیان اینکه بیش از ۴ هزار شغل ایجاد کرده ایم، گفت: ۳ هزار نفر در این زمینه به خودکفایی رسیده اند.

انتهای پیام/

۳۰۰۰ خیریه ثبت شده در استان تهران وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار