رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از معرفی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعنوان مُعین استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری، با اشاره به حادثه اخیر وقوع سیلاب در شیراز، اظهار داشت: متاسفانه در این حادثه ۱۵۶ نفر مصدوم شدند که تعداد زیادی به صورت سرپایی در محل درمان و هم اکنون تعداد ۵ نفر از حادثه دیدگان در مراکز درمانی فارس بستری و تحت درمان هستند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعنوان دانشگاه مُعین خوزستان معرفی شده است و مراکز درمانی فارس امادگی لازم برای درمان مصدومان استان خوزستان را دارد.

بهادر ادامه داد: در جریان سیل نیز ۲۵ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان خسارت وارد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم با بیان اینکه یک هزار نفر از پاکبانان حاضر در سعدی به صورت رایگان واکسن هپاتیت دریافت کردند، اظهار داشت: هیچ‌گونه آلودگی آب بر اثر سیل نداشتیم و آب شرب شهر شیراز سالم است و مشکلی ندارد، البته برخی نقاط مثل سپیدان به دلیل ضعف زیرساخت‌های فاضلاب، آب شرب کدر شده بود که رفع شد.

عبدالرسول همتی ادامه داد: خوشبختانه در ایام تعطیلات نوروز فوت مادران پرخطر را نداشتیم، زیرا پیش‌ازاین شناسایی شده و ۷۳ مورد نیز به بیمارستان‌ها معرفی کرده بودیم تا مادری به دلیل عوارض بارداری فوت نکند.

وی افزود: در ایام نوروز ۲ هزار و ۷۰۰ نوزاد بدو تولد واکسینه شدند و ۲۴ کیلوگرم مواد غذایی مسموم نیز معدوم شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم با بیان اینکه در سیل اخیر شیراز با مشکل کمبود دارو مواجه نشدیم، اظهار داشت: پیش از بروز سیل و به دلیل تحریم ها، برای ۳ تا ۴ ماه دارو‌های استراتژیک را ذخیره کرده بودیم و با بروز سیل نیز مشکلی در تأمین دارو نداشتیم.

خشنود ادامه داد: دفترچه‌های بیمه برخی سیل زدگان فقود یا از بین رفته بود که اعلام کردیم با ارائه کارت ملی یا کد ملی به صورت رایگان مجدد دفترچه بیمه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیش از ۱۰۰ میلیون تومان داروی رایگان، شیر خشک و لوازم بهداشتی در اختیار سیل زدگان قرار داد، با دو داروخانه سعدی نیز هماهنگ شده بود که مراجعه کنندگان با نسخه پزشک‌های مشخص داروی رایگان دریافت کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در تماس تلفنی با دانشگاه‌های علوم پزشکی لرستان و اهواز پیگیر تأمین داروی آن‌ها بودیم که اعلام کردند کمبود دارویی ندارند.

وی گفت: در ایام تعطیلات نوروز ۲۷۰ مورد بازدید از داروخانه و صنف لوازم پزشکی، ۸۹ مورد بازدید از داروخانه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، بازرسی از واحد‌های تولیدی لوازم آرایشی و آزمون ۲۵۰ نمونه مواد غذایی و آرایشی انجام شد.
انتهای پیام/چ

دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعنوان دانشگاه مُعین شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.