هفته سی و یکم لیگ آزادگان فوتبال کشور در شرایطی از روز چهاشنبه ۲۱ فروردین آغاز می‌شود که ۶ تیم بالای جدول برای صعود می‌جنگند و ۶ تیم انتهایی برای بقا تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، لیگ دسته یک فوتبال کشور در حالی به چهار هفته پایانی خود رسیده است که این مسابقات در اوج حساسیت قرار دارد و در این هفته‌های پایانی چشم بسیاری از فوتبال دوستان ایرانی را به خود دوخته است.

در روز‌های پایانی لیگ آزادگان ۶ تیم بالایی جدول از شوق صعود به لیگ برتر به تلاش خود ادامه می‌دهند این در حالی است که تیم‌های گل گهر سیرجان، شاهین شهرداری بوشهر و آلومینیوم اراک به ترتیب با ۴۸، ۴۷ و ۴۵ امتیاز کار ساده تری نسبت به ۳ تیم سرخپوشان پاکدشت، گل ریحان البرز و مس کرمان دارند.

در انتهای جدول نیز ۶ تیم شانس اصلی سقوط به دسته پایین‌تر محسوب می‌شوند که از بین آن‌ها سقوط شهرداری ماهشهر با ۲۱ امتیاز و تفاضل گل منفی ۱۴ به دسته پایین‌تر تقریبا قطعی شده است و این تیم برای ماندن در لیگ به چیزی بیش از معجزه نیاز دارد.

در ادامه به برنامه بازی‌های لیگ یک فوتبال کشور در هفته سی و یکم می‌پردازیم:

ملوان بندر انزلی - آلومینیوم اراک

تقابل قو‌های پر شکسته شهر انزلی با تیم اول شهر صنعتی ایران از این بابت می‌تواند جذاب باشد که تیم الومینیوم با ۴۵ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد و برای صعود به لیگ برتر نیاز به کسب ۳ امتیاز مسابقه دارد در در حالی است که تیم ملوان انزلی با ۲۹ امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد و با روز‌های اوج خود فاصله زیادی دارد.

بادران تهران – گل گهر سیرجان

تیم گل گهر سیرجان با ۴۸ امتیاز در صدر جدول لیگ امسال قرار گرفته است و مدعی اصلی کسب قهرمانی در لیگ یک محسوب می‌شود، اما این تیم باید به مصاف حریفی قدرتمند برود. تیم بادران تهران حریف این هفته گل گهر اگرچه شانس صعود خود به لیگ برتر را از دست داده است، اما از تیم‌های قدرتمند لیگ یک محسوب می‌شود و متوقف کردن تیم سیرجانی توسط این تیم دور از دسترس به نظر نمی‌رسد.

سرخپوشان پاکدشت – فجر شهید سپاسی

تقابل تیم‌های چهارم و نهم جدول از این لحاظ می‌تواند جذاب باشد که شاگردان مهدی پاشازاده برای این که همچنان به صعود امیدوار باشند نیاز به کسب ۳ امتیاز بازی دارند، اما این در شرایطی است که آن‌ها در برابر تیمی با سابقه‌ی زیاد در لیگ برتر قرار می‌گیرند و همین تجربه بالای تیم فجر می‌تواند برای آن‌ها مشکل ساز باشد.

مس رفسنجان – شاهین شهرداری بوشهر

تیم عبدالله ویسی با کسب ۴۷ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۱۴ آمار خوبی در این فصل به جا گذاشته است و مردم استان بوشهر را امیدوار به کسب دومین سهمیه لیگ برتری این استان کرده است، اما رقیب رفسنجانی آن‌ها با ۳۸ گل زده سومین خط حمله خطرناک لیگ را در اختیار دارد و همین موضوع یک زنگ خطر برای شاگردان گواردیولا ایرانی محسوب می‌شود.

کارون اروند خرمشهر - گل ریحان البرز

تیم گل ریحان البرز پنجمین شانس صعود به لیگ برتر محسوب می‌شود، این تیم که ازمربی جوان و با دانشی مانند مجتبی حسینی سرمربی سابق ذوب آهن اصفهان سود می‌برد با ۴۲ امتیاز همچنان امیدوار به صعود است و به نظر می‌رسد در تقابل با تیم کارون اروند خرمشهر کار چندان دشواری نداشته باشد. تیم کارون اروند نیز با کسب ۲۵ امتیاز و تفاضل منفی ۱۵ در رده سزدهم جدول قرار دارد.

خونه‌به‌خونه بابل - نود ارومیه / شهرداری تبریز - شهرداری ماشهر

در ادامه بازی‌های هفته سی و یکم لیگ آزادگان تیم‌های خونه به خونه بابل و نود ارومیه در رقابت تیم‌های ته جدولی به مصاف هم می‌روند که ۳ امتیازی بازی در سرنوشت هرکدام از ۲ تیم برای ماندن در لیگ تاثیر زیادی خواهد داشت. اما رقابت شهرداری‌های تبریز و ماهشهر مصاف تیم‌های بد وبد‌تر لیگ یک است که ۳ امتیاز بازی برای نماینده تبریز از نان شب هم واجب‌تر است.


بیشتر بخوانید:

بازیکن مس کرمان: برای فصل بعد با هیچ تیمی توافق نکردم

پاداش ۱۰ میلیونی شهردار به ملوانان / تزریق ۵۰ میلیون پیش از دیدار با آلومینیوم به حساب

مس رفسنجان صدرنشین ماند/یک امتیاز ارزشمند ملوانان در کرمان


انتهای پیام/

رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور در اوج حساسیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار