تیم فوتبال گل گهر سیرجان در هفته سی ام رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور به مصاف تیم شهرداری تبریز می‌رود این دیدار از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در ورزشگاه امام علی (ع) برگزار می‌شود.

نگاهی به بازی های امروز رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت های لیگ دسته اوا فوتبال کشور امروز با برگزاری چند دیدار در هفته سی ام این رقابت های برگزار می شود و مدعیان به مصاف حریفانشان می روند.

شاگردان وینگو در پی تداوم صدرنشینی

تیم فوتبال گل گهر سیرجان که در حال حاضر با ۴۵ امتیاز صدرنشین جدول رده بندی است برای حفظ جایگاه خود به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم دارد. آبی پوشان سیرجانی که در هفته بیست و نهم رقابت‌ها با قرعه استراحت مواجه بودند فرصت را مغتنم شمرده و اقدام به برگزاری اردویی چند روزه در تهران نمودند و یک بازی دوستانه با تیم لیگ برتری سایپا نیز انجام دادند که موفق شدند با حساب دو بر صفر حریف خود را شکست دهند. شاگردان وینگو که در طول فصل همواره با هدف صعود به لیگ برتر پای به میادین مسابقات گذاشته اند و رویای لیگ برتری شدن را در سر پرورانده اند حال تا دستیابی به هدف و محقق نمودن رویای خود تنها چند گام فاصله دارند، آن‌ها اگر بتوانند در پنج بازی باقی مانده امتیازات لازم را جمع آوری نمایند می‌توانند به راحتی هر چه تمام‌تر مسیر صعود را طی نمایند.

تیم گل گهر در هفته بیست و هشتم مسابقات در خانه از تیم فوتبال سرخپوشان پاکدشت پذیرایی کرد، بازی جذاب و پر گلی که اگر چه با تساوی دو بر دو خاتمه یافت، اما برای گل گهری‌ها کم از برد نداشت، آن‌ها که تا دقایق پایانی بازی با دو گل از حریف خود عقب بودند در فاصله چند دقیقه توانستند گل‌های خورده را جبران نمایند و نشان دادند که در راه صعود و لیگ برتری شدن کاملا مصمم هستند و به سادگی امتیاز از دست نمی‌دهند، اما تیم فوتبال شهرداری تبریز در هفته بیست و نهم رقابت‌ها در حالی که در خانه به مصاف تیم فوتبال فجرسپاسی می‌رفت نتوانست از پس حریف خود بر آید و با یک گل از این تیم شکست خورد تا همچنان خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس کند.

سیرجانی‌ها که تا بدین جای کار بیست و پنج بازی را پشت سر گذاشته اند یازده پیروزی، دوازده تساوی و دو شکست را بدست آورده اند که بیشترین تعداد پیروزی و تساوی و کمترین تعداد شکست در بین تیم‌های حاضر را دارا هستند، تبریزی‌ها نیز پنج پیروزی، نه تساوی و یازده شکست را در کارنامه خود به ثبت رسانده اند.

آبی پوشان سیرجانی در تقابل با رقبا چهل و یک گل به ثمر رسانده اند و بیست و پنج گل نیز دریافت کرده اند و صاحب دومین خط حمله برتر لیگ هستند، سرخ پوشان تبریزی نیز در مصاف با حریفان بیست و یک بار موفق به گلزنی شده اند در حالی که سی و سه بار نیز دروازه خود را باز شده دیده اند، این تیم نیز با گل‌هایی که دریافت کرده است یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی لیگ را در اختیار دارد.

دیدار رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافته بود، اما در دور برگشت با توجه به حساسیت بالای مسابقات و تاثیر امتیازات بر جایگاه دو تیم در جدول رده بندی باید منتظر ماند و دید چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

لشکر از پیش شکست خورده ملوان در کرمان

باشگاه ریشه دار فوتبال کشورمان این روز‌ها وضعیت مناسبی ندارد و برای دیدار با مس کرمان با ترکیبی نصفه و نیمه به این شهر سفر کرد. باشگاه محبوب و ریشه دار ملوان که سابقه حضور در سطح اول فوتبال کشور و قهرمانی جام حذفی را دارد و خواستگاه بازیکنان بزرگی، چون غفور جهانی و مازیار زارع و  قایقران است، در این سال‌ها شدیدا درگیر مشکلات مالی شده وعلیرغم قول‌های مساعد مسئولان برای رفع این مشکلات، کماکان این باشگاه مردمی با کمبود‌های مالی خود متروک مانده است.

ملوان رده یازدهمی اولین بازی سال جدید را هم با شکست مقابل بادران تهران آغاز کرد و برای مصاف با مس کرمان با تنها پانزده بازیکن به این شهر سفر کرده است، مشکلات مالی ملوانان به قدری وخیم است که برای سفر به کرمان به ناچار مجبور به حذف بسیاری ازنفرات اعزامی شده اند، در این سفر به جز ۱۵ بازیکن، تنها محمد احمدزاده سرمربی تیم، دکتر صیاد و یک عضو تدارکات عازم کرمان شدند و ماساژورها، دستیاران و سرپرست تیم به دلیل مشکلات مالی جایی در فهرست نفرات اعزامی نداشتند.
همچنین خیل محرومان و مصدومان ملوان، این تیم را به ویژه در خط دفاع و دروازه با مشکل جدی مواجه کرده است.

ظاهرا چالش همدلی مسئولان  راه به جایی نبرده است و تنها با تلاش‌های سرمربی تیم بخشی از هزینه‌های باشگاه تا پایان فصل و  برخی دیگر تامین شده است، اقدامی که هر چند وضعیت این باشگاه را برای مدتی بهبود می‌بخشد، اما تاثیرش مانند مسکن است، فقط کمی از درد می‌کاهد و آن را به تاخیر می‌اندازد و پس از آن دوباره مشکلات به قوت خود بر می‌گردند.

تیم با سابقه انزلی پیش از شروع فصل هم با شکایت زوران زلاتکوفسکی بازیکن سابق خود متحمل جریمه سنگین ۳۰۰ هزار دلاری شد و فصل را با ۶ امتیاز منفی شروع کرد تا برای رسیدن به لیگ برتر کار سخت تری نسبت به رقیبان خود داشته باشد.پیش‌تر محمد احمدزاده گفته بود که برای پرداختی‌های عید به بازیکنان ملوان مجبور شده تا از زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی پول بگیرد و در مواردی هم بازیکنان تیم مجبور شدند برای پرداخت هزینه ها، اموال شخصی خود را به فروش برسانند.
مشکلات مالی ملوان تمامی ندارد و ظاهرا گوش شنوایی هم برای شنیدن فریاد‌های دوستداران این تیم دوست داشتنی و پر افتخار وجود ندارد، فریاد‌هایی که اگر شنیده نشوند می‌تواند ریشه این تیم ریشه دار را برای همیشه بخشکاند.

برنامه کامل هفته سی ام رقابت های لیگ آزادگان

مس کرمان - ملوان بندر انزلی

نود ارومیه - کارون اروند خرمشهر

آلومینیوم اراک - مس رفسنجان

گل گهر سیرجان - شهرداری تبریز

فجر سپاسی شیراز - بادران تهران

شهرداری ماهشهر - سرخ پوشان پاکدشت

شاهین شهرداری بوشهر - قشقایی شیراز

انتهای پیام/


بیشتر بخوانید:

متهمان تبانی در فوتبال مشخص شدند

کثیف و خوشمزه با طعم فوتبال!


انتهای پیام  /

پیش بازی لیگ دسته اول فوتبال کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار