رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی سال گذشته در مقاطع مختلف ۵۶۵ هزار و ۷۲۶ فقره پرونده وارد سیستم قضائی استان کرمان شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان صبح امروز در جلسه شورای قضائی استان کرمان گفت: در راستای تکریم مراجعان به سیستم قضائی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و با تلاش قضات و کارمندان اداری در سال گذشته موفق شدیم ۴ درصد از موجودی پرونده‌های دادگستری را کاهش دهیم.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان افزود:در سال گذشته علیرغم افزایش ورودی پرونده‌ها به سیستم قضائی، اما با تلاش و همت پرسنل دادگستری، موجودی پرونده‌های استان کرمان از ۹۵ هزار و ۲۶۸ پرونده به ۹۱ هزار و ۶۲۹ پرونده کاهش یافته است که گام موثری در جهت کاهش اطاله دادرسی بوده است.

موحد گفت: یکی دیگر از اقدامات خوبی که در دادگستری استان کرمان صورت پذیرفت کاهش متوسط زمان رسیدگی از ۹۴ روز به ۸۸ روز بود که این کاهش ۶ روزه از اطاله دادرسی جلوگیری می‌نماید.

وی نرخ رسیدگی در دادگستری استان کرمان را ۱۰۱ روز اعلام کرد و افزود: در رابطه با شاخص نرخ رسیدگی، که یکی از آیتم‌های مهم در مباحث قضائی است شاهد رشد یک درصدی در این حوزه باشیم.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان گفت:وظیفه اصلی قوه قضائیه رسیدگی به دعاوی واختلافات است و طی یک سال گذشته ۵۶۹ هزار و ۲۶۴ پرونده مورد رسدگی قرار گرفته است که شاهد رشد ۳ درصدی دراین رابطه می‌باشیم.

وی افزود: از سال ۹۳ رویکرد دادگستری استان کرمان بر کاهش موجودی و چابک سازی شعب متمرکز شده است که در این رابطه موجودی پرونده‌ها از ۱۳۲ هزار به ۹۱ هزار پرونده در سال ۹۷ کاهش یافته است.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان گفت:: تعداد شعب دادگستری استان کرمان در سال گذشته از ۳۶۲ شعبه به ۳۸۳ شعبه افزایش یافته است که رشد ۶ درصدی در این رابطه را شاهد هستیم.

وی به عملکرد شورا‌های حل اختلاف نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۱۶۴ هزار و ۹۱۹ پرونده وارد شورا‌های حل اختلاف استان شده است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت:در سال گذشته قضات و پرسنل خدوم شورای حل اختلاف به ۱۶۶ هزار و ۳۵۴ پرونده رسیدگی نموده اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۶ شاهد افزایش ۱۲ درصدی مختومه پرونده‌ها در این حوزه بوده ایم.

موحد تصریح کرد:شورا‌های حل اختلاف استان کرمان موفق شدنددر سالی که گذشت قریب به ۴۰ درصد پرونده‌ها را از طریق مصالحه وبا صلح وسازش خاتمه دهند.
انتهای پیام/ی

۵۶۵ هزار پرونده در سال ۹۷ وارد دادگستری استان کرمان شده است

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار