معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کردستان برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در سال ۹۸ تشریح کرد.

 برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در کردستان تشریح شدبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، طالب محمدی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کردستان با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد وخاطره استاد فرزانه شهید مطهری،گفت: هدف از اجرای برنامه‌هایهفته بزرگداشت مقام معلم، اعتلای فرهنگ عمومی در تکریم مقام و منزلت معلمان در جامعه است.

وی نهادینه‌سازی تکریم و تجلیل از مقام والای معلم و تعمیق مرجعیت و اثربخشی وی در جامعه، ارتقای اعتماد به نفس، خودباوری و انگیزه خدمت معلمان در حیطه های تربیتی، آموزشی، پژوهشی و تبیین تکالیف و حقوق معلمی و جلب مشارکت و همکاری معلمان در نکوداشت منزلت و جایگاه خود در جامعه را از دیگر اهداف اجرای برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم برشمرد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان، در ادامه به تشریح مهم ترین اصول و سیاست های راهبردی چهارده گانه برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم پرداخت.

محمدی همچنین به اهم اقدامات انجام شده ستاد بزرگداشت مقام معلم استان نیز اشاره کرد و تدوین دستورالعمل و ارسال به شهرستان‌ها و مناطق در بهمن ماه ۹۷، ارسال شیوه‌نامه به مدارس، اطلاع‌رسانی به کلیه فرهنگیان، دریافت پرونده‌های معلمان برتر از شهرستان‌ها، بررسی پرونده‌ها در کارگروه تخصصی استان و انتخاب برترین‌های شهرستانی و استانی و تنظیم تقویم اجرایی تکریم سالانه معلمان و ارسال به شهرستان‌ها و مناطق را از اهم این اقدامات برشمرد.

وی ملاک‌های تجلیل از معلمان برتر را بر اساس ملاک‌های عمومی و اختصاصی عنوان کرد و افزود: در قالب ۱۳ موضوع معلمان برتر بر اساس چک لیست‌های اختصاصی انتخاب و معرفی شده‌اند.

محمدی هم چنین به تعداد معلمان برتر استان در سال ۹۸ نیز اشاره و اعلام کرد: در مجموع ۱۲ معلم برتر در سطح استان و ۳۲۴ معلم برتر در سطح شهرستان انتخاب شده اند که در ویژه برنامه‌های استانی و شهرستانها و مناطق به همراه ۵ نفر از دانشجو معلمان پردیس‌های شهید مدرس و شهیده بنت الهدی صدر و ۵ نفر از پیشکسوتان و تنی چند از معلمان نمونه ایثارگر و بسیجی از آنان تجلیل خواهد شد.

وی هم چنین در ادامه به تشریح اقدامات و برنامه‌های این هفته پرداخت و برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و تجلیل از معلمان برتر استان و شهرستان با حضور مسئولان، دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، حضور مسئولان در مدارس و اهدای شاخه گل، برگزاری مراسم غبار روبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و کتابخوانی به ویژه در آثار استاد فرزانه شهید مطهری بین دانش‌آموزان و فرهنگیان استان، فضا سازی و انجام تبلیغات محیطی و برنامه ریزی برای به کارگیری امکانات و فرصت های اجتماعی برای اعتلای فرهنگ عمومی و جلب مشارکت دستگاه‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته معلم عنوان کرد.

گفتنی است؛ ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم و ۱۲ لغایت ۱۸ اردیبهشت به نام هفته بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.