مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک بُهله سارگپه جنگلی تاجدار که آسیب دیده بود، با احساس مسئولیت یک شهروند طبیعت دوست برای سیر مراحل درمانی به این اداره کل تحویل داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی نژاد افزود: این پرنده به علت اصابت گلوله سلاح ساچمه زنی از ناحیه بال سمت راست دچار آسیب دیدگی شدید وخونریزی بود که با سرعت عمل این شهروند طبیعت دوست و اقدامات اولیه درمانی از مرگ حتمی نجات یافت.

وی ادامه داد: هم اکنون پس از گذشت بیش از ۱۰ روز تیمار و نگهداری در اداره کل حفاظت محیط زیست برای سپری کردن دوران نقاهت و شرایط بهتر، به یکی از مراکز نگهداری حیات وحش زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست انتقال یافته تا درصورت کسب شرایط مناسب وتصمیم متخصصان در طبیعت رها سازی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، بیان کرد: سارگپه جنگلی تاجدار در فهرست پرندگان حمایت شده ایران است و به صورت زمستان گذران در نواحی جنوب کشور دیده می‌شود.

قلی نژاد همچنین گفت: گونه‌های مصدومی که به این اداره تحویل می‌شوند پس از معاینه دامپزشک و تجویز‌های لازم، زیر نظر اداره حیات وحش و کارشناسان بانک ژن تیمار وبازپروری می‌شوند تا برای رهاسازی در طبیعت آماده شوند.

وی افزود: همچنین کارشناسان محیط زیست، گونه‌های مصدوم یا تلف شده را به طور دقیق از نظر بیومتری و صفات مورفومتریک بررسی و نمونه‌هایی از آن گونه‌ها برای افزایش ذخایر ژنتیکی بانک ژن استان و کشور می‌گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: برای مقابله با فرسایش ژنتیکی وازبین رفتن ذخایر توارثی باید نمونه‌های ذخایر ژنتیکی راجمع آوری ونگهداری وارزیابی کرد، که این امر به طور جدی دردستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

قلی نژاد با قدردانی از همه علاقه‌مندان به حیات‌وحش که در امدادرسانی به حیوانات آسیب‌دیده همکاری می‌کنند، از همه مردم درخواست کرد در صورت مشاهده گونه‌های وحشی آسیب دیده آن را تحویل نزدیکترین واحد محیط زیست دهند تا پس از تیمار در صورت امکان در طبیعت رها سازی شوند.

انتهای پیام/ک

یک بهله سارگپه جنگلی تاجدار در بوشهر تیمار شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.