جانشین ستاد مدیریت بحران استان قزوین از تشکیل یک تیم برای بازنگری در طرح‌های عمرانی در دست ساخت با هدف سنجش مقاومت آن‌ها در برابر سیل و مواقع بحرانی خبر داد.

علی فرخزاد جانشین ستاد مدیریت بحران استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گفت: تشکیل یک تیم برای بازنگری پروژه‌های مهم در حال بهره برداری و ساخت در دستور کار است و در این تیم پروژه‌ها مهندسی ارزش می‌شوند و با دید سیل و بحران بازنگری خواهند شد.

فرخزاد با بیان اینکه آیین نامه‌ها هم باید بازنگری شود، گفت: معمولا در طراحی پل‌ها و ابنیه فنی، یک دوره بازگشت ۵۰ ساله در نظر گرفته می‌شود که باید با اصلاح آیین نامه‌ها این دوره بازگشت به ۱۰۰ سال تغییر کند.

معاون عمرانی استاندار در ادامه با اشاره به تعرض و ساخت و ساز‌های غیر مجاز مجموعه‌های دولتی و بخش خصوصی در حریم و بستر رودخانه‌ها افزود: با توجه به اینکه یک دوره ۳۰ ساله خشکسالی را گذرانده ایم در این دوره، مجموعه‌های دولتی از جمله شهرداری‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و راه و شهرسازی و همچنین بخش‌های خصوصی و مالکان شخصی به حریم و بستر رودخانه‌ها تعرض کرده اند.

فرخزاد افزود: همچنین شاهد صدور مجوز‌هایی برای ساخت واحد‌های پرورش ماهی در بستر رودخانه‌ها بوده ایم.

به گفته وی در بارندگی و سیل اخیر در استان به بسیاری از واحد‌ها و زمین‌های کشاورزی ساخته شده در حریم و بستر رودخانه‌ها خسارت وارد شد.

فرخزاد افزود: در بارندگی‌های اخیر در بخش کشاورزی ۱۵۱ راس گوسفند تلف شد و به ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار مزرعه ۱۱ واحد مرغداری و ۵ واحد پرورش ماهی در مجموع ۴۰ میلیارد تومان خسارت وارد شد.

جانشین ستاد مدیریت بحران، میزان اولیه خسارت به بخش‌های مختلف استان را ۱۴۶ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی افزود: ۱۲ دهنه پل و سربند آبخیزداری و ۲۰۰ کیلومتر راه هم به ارزش ۵۶ میلیارد تومان خسارت دیده است.

به گفته فرخزاد برآورد میزان خسارت تا آخر هفته ادامه دارد.

وی تاکید کرد این خسارت‌ها قطعی نیست و دستگاه‌های مختلف در حال ارزیابی دقیق میزان خسارت‌های هستند.

انتهای پیام/ک

تشکیل یک تیم برای بازنگری در طرح‌های عمرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار