جانشین ستاد مدیریت بحران استان قزوین میزان اولیه خسارت وارده به بخش مختلف استان بر اثر و بارندگی اخیر را ۱۴۶ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد جانشین ستاد مدیریت بحران استان گفت: بر اثر سیل و بارندگی‌های هفته گذشته هزار و ۴۵۶ واحد مسکونی از ۱۰ تا ۱۰۰ در صد تخریب شدند و به هزار و ۷۳۰ واحد انبار، اصطبل و انبار علوفه جمعا به ارزش ۴۰ میلیارد تومان خسارت دیدند.

وی افزود: همچنین در بخش کشاورزی ۱۵۱ راس گوسفند تلف شد و به ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار مزرعه،۱۱ واحد مرغداری و ۵ واحد پرورش ماهی در مجموع ۴۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

معاون عمرانی استاندار اضافه کرد: ۱۲ دهنه پل و سربند آبخیزداری و ۲۰۰ کیلومتر راه هم جمعا به ارزش ۵۶ میلیارد تومان خسارت دیده است.

به گفته فرخزاد، ۲ نفر هم بر اثر ریزش کوه جان باختند.

فرخزاد افزود: این خسارت‌ها قطعی نیست و دستگاه‌های مختلف در حال ارزیابی دقیق میزان خسارت‌های وارد شده هستند.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان تاکید کرد: مردم خسارت‌های ناشی از سیل و بارندگی را به دستگاه‌های مرتبط و یا ستاد مدیریت بحران مراجعه کنند

وی افزود: برآورد میزان خسارت تا آخر هفته انجام می‌شود و با اعلام به ستاد مدیریت بحران کشور و اختصاص اعتبار، غرامت مردم پرداخت می‌شود.

به گفته جانشین ستاد مدیریت بحران استان، یازدهم و دوازدهم فروردین به طور میانگین ۶۳ میلیمتر در استان باران بارید که معادل یک سوم بازندگی استان در یک سال آبی است.

فرخزاد افزود: برخی از رودخانه‌ها مانند باراجین دوره بازگشت ۲۰۰ ساله و در برخی دیگر مانند رودخانه نواب و بازار دوره بازگشت صد ساله داشتند.

انتهای پیام/ک

برآورد میزان خسارت تا آخر هفته انجام می‌شود

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار