شهربابک میزبان ۷۴ هزار گردشگری نوروزی بود

فرماندار شهربابک گفت: در ایام نوروز ۷۴ هزار گردشگر از مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های دیدنی شهرستان شهربابک بازدید کردند.

علیرضا اسدی فرماندار شهربابک در گفتگو با به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  ضمن تبریک سال نو افزود: ستاد تسهیلات سفر شهرستان شهربابک با همکاری همه ادارات مربوطه بویژه امور روابط عمومی خدمات اجتماعی مس شهربابک، شهرداری ها، ستاد اسکان و اداره آموزش و پرورش شهربابک ۶ جلسه در سال ۹۷ به منظور ارائه خدمات بهتر برای مسافران، معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگ و تاریخ شهربابک، معرفی توانمندی‌های جوانان در همه زمینه‌ها و جغرافیای مناسب شهربابک برگزار شد.

وی یادآور شد: با تدابیر اتخاذ شده توسط نیروی انتظامی شهربابک، کوچکترین حادثه‌ای در شهرستان رخ نداد، که جا دارد از همه مسئولان تشکر کنم.

اسدی با بیان اینکه در ایام نوروز علی رغم بارندگی‌هایی که در شهربابک وجود داشت، مسافران و گردشگران استقبال خیلی خوبی از شهربابک داشتند، افزود: امسال حدود ۷۴ هزار نفر از شهربابک و مکان‌های دیدنی آن بازدید کردند که روستای صخره‌ای و تاریخی میمند با ۲۸ هزار گردشگر بیشترین بازدید کننده را داشت.

وی با اشاره به اینکه بعد از روستای میمند، غار ایوب و روستای آبدر که در دهانه آتشفشان قرار دارد میزبان گردشگران زیادی بودند، بیان داشت: در نوروز امسال حدود ۲۱ هزار نفر در شهرستان شهربابک اقامت داشتند که نسبت به سال گذشته رشد خیلی خوبی را نشان می‌دهد که از طریق ستاد اسکان آموزش پرورش، خانه‌های بوم گردی، مهمانسر‌ها و سالن‌های تربیت بدنی اسکان داده شدند.

فرماندار شهربابک با اعلام اینکه نوروز سال گذشته شهربابک میزبان ۶۱ هزار گردشگر بود، ابراز امیدواری کرد: از این فرصتی که مهیا می‌شود بتوانیم ظرفیت‌های شهربابک را به گردشگران که از سراسر کشور به شهرستانمان سفر می‌کنند معرفی کنیم و در جهت توسعه اقتصادی و اشتغالزایی گام‌های مثبتی برداریم.

وی به نامگذاری امسال به نام رونق تولید توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: قصد داریم محصولات و تولیدات منحصربه فرد شهربابک را به گردشگران معرفی کنیم و با همیاری مردم شهربابک خصوصا جوانان و سازمان‌های مردم نهاد شهرستان زمینه توسعه و پیشرفت شهربابک را فراهم کنیم.

اسدی از برپایی کمپ ورودی شهرستان برای معرفی شهر دهج یاد کرد و اظهار داشت: شهربابک ۱۷ اثر ثبت شده ملی و ۱ اثر ثبت شده جهانی دارد.

وی بیان داشت: ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی، محصولات، سوغات و فیروزه شهربابک در سطح شهرستان، عمارت موسی خانی و روستای میمند از جمله دیگر فعالیت‌های نوروزی شهربابک بود که در انجام آن همه اصناف پای کار بودند.

فرماندار شهربابک دشت ریواس را یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری که شهربابک خواند و گفت: دشت ریواس شهربابک در اواخر اردیبهشت ماه و خرداد ماه دیدنی است و ما قصد داریم جشنواره‌ای را در این خصوص برگزار کنیم.

اسدی از مردم درخواست کرد به حریم منطقه دشت ریواس ورود نکنند تا زیبایی و جذابیت آن حفظ شود.

انتهای پیام /ی

مناظر دیدنی دشت ریواس شهربابک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.