سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان کشورمان گفت: چندی پیش طرحی ارائه کردیم که بر اساس آن تیم ملی هر ماه یک اردوی آماده سازی داشته باشد.

آرزومندی: هر ماه یک اردو داریم / هدفمان کسب بهرتن نتایج در اسیا و حضور در جام جهانی استعلی آرزومندی سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان کشورمان در گفتگو با خبرنگار توپ و تورگروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص برگزاری اردوی ملی پوشان در تعطیلات نوروزی بیان داشت: پس از مسابقات غرب آسیا که به میزبانی گرگان برگزار شد طرح جامعی را ارائه دادیم که بر اساس آن تیم ملی کشورمان هر ماه یک اردوی آماده سازی تا رقابت‌های قهرمانی آسیا داشته باشد و این اردو هم بخشی از این برنامه بود.

هدفمان کسب نتیجه خوب در آسیا و حضور در جام جهانی است

او افزود: هدفمان کسب نتیجه خوب در رقابت‌های آسیایی و حضور در رقابت‌های جام جهانی بسکتبال است. خوشبختانه فدراسیون بسکتبال هم با طرح برگزاری اردوی ماهانه موافقت کرده است و این اردو در اردیبهشت برگزار می‌شود. پس از یک وقفه یک ماه در خرداد به دلیل امتحانات پایان سال استارت دوباره این اردو‌ها از تیر ماه خورده می‌شود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای حضور ملی پوشان در اردوی خارجی و یا مسابقات دوستانه وجود دارد یا خیر بیان داشت: وضعیت اقتصادی در جامعه به گونه‌ای است که برگزاری چنین برنامه‌های تقریبا غیر ممکن است و وزارت ورزش و جوانان و شواری برون مرزی هم مخالف آن است. تنها در حالتی امکان موافقت با این برنامه‌ها وجود دارد که تیم توسط حامی مالی از صفر تا صد حمایت شود در غیر این صورت امکان آن وجود ندارد.

در حال توافق با یک حامی مالی هستیم

او ادامه داد: خوشبختانه در حال توافق با یک حامی مالی هستیم و به زودی قراردادی منعقد می‌شود که بر اساس آن منابع لازم تامین شود و در صورت این اتفاق ۱۵ تا ۲۰ روز پیش از مسابقات اسیایی ترجیح می‌دهیم یک اردو یا بازی دوستانه بگذاریم.

آرزومندی در پاسخ به این سوال که مسابقات قهرمانی آسیا قرار است در چه تاریخی برگزار شود بیان داشت: امسال قرار است ۲ مسابقه جهانی برگزار شود که اولی آن مسابقات قهرمانی جام جهانی بزگرسالان است که به میزبانی چین برگزار می‌شود و دومی آن هم مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال جهان است که زمان برگزاری آن مشخص نیست و هر زمان که برنامه آن مشخص شود در فاصله یک تا ۲ ماه پیش از آن مسابقات انتخابی آن برگزار می‌شود و احتمالا تا یک ماه آینده وضعیت آن مشخص شود.

مرحله دوم رقابت‌های غرب آسیا برگزار نشد

سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان کشورمان درباره رقابت‌های غرب آسیا بیان داشت: مرحله نخست این رقابت‌ها در گرگان برگزار شد و قرار بود مرحله دوم آن در بیروت لبنان برگزار شود، اما از آن جا که تنها تیم‌های لبنان، سوریه و ایران برای این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند و اختلاف سطح ما و سوریه زیاد بود این کشور از این رقابت‌ها کنار کشید و به همین دلیل مرحله دوم آن برگزار نشد.


بیشتر بخوانید:

حضور یزدانی در تمرین بسکتبالی‌ها

نوجوانان بسکتبال ۱۸ دی استارت می‌زنند


انتهای پیام/

اظهارات سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان درباره شرایط این تیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار