مدیر تیم‌های ملی شنا کشورمان گفت: درآمدزایی شرکت توسعه و تجهیزات از استخر قهرمانی آزادی اشتباه است.

محسن سمیع زاده مدیر فنی تیم‌های ملی شنا کشورمان در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: استخر آزادی به درد هیچ فدراسیونی نمی‌خورد مگر اینکه نیت تخریب یا تغییر کاربری آن را داشته باشند. استخر آزادی دارای جایگاه تماشاگر است و کمترین عمق آن ۲/۵ متر است و اکثر افراد قد زیر ۲ متر دارند که احتمال غرق شدن آن‌ها وجود دارد. استخر شیرجه آزادی ۷ متر عمق دارد و اساسا نمی‌توان در این فضا درآمد زایی کرد. درآمد زایی از بخش ملی و قهرمانی امری اشتباه است و شرکت توسعه و تجهیز اهداف خود را فراموش کرده است.

او گفت: استخر آزادی بیش از ۴۰ سال در اختیار فدراسیون شنا بوده است و قهرمانان زیادی در آن تمرین کرده اند. افرادی که از بیرون به عنوان مهمان مدیر مجموعه ورزشی آزادی انتخاب می‌شوند متاسفانه نگاه ورزشی ندارد چرا که قرار نیست در ورزش باقی بمانند. تا جایی که اطلاع دارم وزارت ورزش نیز مخالف این انتقال است. اگر آزادی از فدراسیون شنا گرفته شود مطمئن باشید که تخریب می‌شود. مدیران باید بیشتر تلاش کنند و بیت المال را از خود بدانند.

مدیر فنی تیم ملی شنا در ادامه اظهار کرد: نگاه داورزنی معاون توسعه و قهرمانی و وزارت ورزش و جوانان این است که این استخر به طور کامل در اختیار فدراسیون قرار بگیرد. البته در این میان افرادی هستند که مشاوره‌هایی اشتباه می‌دهند و لابی بازی و کار را سخت می‌کنند. درست نیست در سالی که منتهی به کسب سهمیه المپیک می‌شود تصمیمات اشتباه گرفته شود. همچنین سیاست وزارت ورزش و جوانان مبنی بر این است که مجموعه‌های ورزشی دارای کارکرد ملی در اختیار فدراسیون‌ها قرار بگیرد. استخر آزادی از ابتدا تاسیس در اختیار سه رشته جذاب شنا، شیرجه و واترپلو بوده است. متاسفانه برخی با مشاوره‌های غلط به شرکت توسعه و تجهیز نیت گرفتن استخر آزادی را از فدراسیون شنا دارند.

او افزود:جلوی استخر آزادی بنر زده اند که قرار است تعمیر شود. در کنار استخر آزادی، استخر زیر پله وجود دارد که حدود ۸ سال هست که تعمیر نشده است. آن وقت قرار است استخر ملی و قهرمانی را تعمیر کنند؟ تمرینات تیم ملی شنا تعطیل شده است و قهرمانان ملی این رشته بدون پول و توجهی در حال تلاش برای کسب عنوان قهرمانی هستند. ملی پوشان قطعا از این اتفاقات ضربه خواهند خورد.

سمیع زاده در پایان عنوان کرد: از سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان تقاضا دارم پدرانه به این موضوع ورود کند تا با دلگرمی این مشکل به وجود آمده حل شود.


بیشتر بخوانید:

فتاحیان: حاضر به واگذاری استخر آزادی نیستیم/ وزیر هم مخالف است

رضوانی: ساختار استخر آزادی قهرمانی است/ مشکل استخر آزادی با کمک وزارت ورزش و جوانان حل می‌شود

رضوانی: وزیر بهترین تصمیم را می‌گیرد


انتهای پیام/

ماجرای واگذاری استخر آزادی از زبان مدیر فنی تیم ملی شنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار