تیم ملی واترپلو کشورمان پس از ۴۴ سال طلسم کسب مدال را در بازی‌های آسیایی واترپلو شکست.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش به عملکرد فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در سال ۹۷ می‌پردازیم.

واترپولو در سال ۹۷

تیم واترپلو در سال ۹۷ بازی‌های آسیایی جاکارتا را در پیش داشت که برای آماده سازی چندین اردو برگزار کرد. از جمله اردو‌های مشترک تیم ملی واترپولو کشورمان با ایتالیا، چین، صربستان و سنگاپور برگزار شد.

پس از آخرین اردو در سنگاپور، ایران برای بازی‌های آسیایی عازم اندونزی شد. در مرحله اول تیم کشورمان با سنگاپور، قزاقستان و کره جنوبی هم گروه شد. در نهایت ایران با پیروزی مقابل سنگاپور، کره جنوبی و شکست مقابل تیم قدرتمند قزاقستان به مرحله بعدی این رقابت‌ها صعود کرد. تیم ملی کشورمان با برد مقابل عربستان راهی نیمه نهایی شد، اما در نیمه نهایی از ژاپن باخت. در رده بندی با پیروزی مقابل چین پس از ۴۴ سال تیم ملی واترپلو توانست مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا را کسب کرد.

تیم ملی جوانان برای شرکت در ششمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا عازم ازبکستان شد. ایران در اولین بازی خود مقابل تیم قدرتمند قزاقستان به پیروزی رسید. پس از آن مقابل ازبکستان برد و بازی را به چین و ژاپن واگذار کرد. ایران در رده جوانان توانست در مسابقات قهرمانی آسیا مدال برنز را کسب کند و مجوز حضور در بازی‌های جهانی را از آن خود کرد.

یکی از اقدامات فدراسیون در سال ۹۷، دعوت از الکساندر ساویچ سرمربی تیم ملی صربستان و قهرمان المپیک بود.

شنا و شیرجه

شناگران جوان کشورمان در انتخابی المپیک ۱۴ مدال (۷ طلا، ۵ نقره و ۲ برنز) کسب کردند. همچنین تیم ملی شنا در بازی‌های آسیایی جاکارتا رکورد‌های خود را شکستند، اما فینالیست نشدند.

ایران در شیرجه ۲ نماینده داشت که در جایگاه ششم قرار گرفتند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون شنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار