نظری با بیان اینکه از مردم رای گرفتیم تا در جلسه شورا به امور قانون گذاری بپردازیم گفت: از مردم رای نگرفتیم که در جلسه افتتاح باشیم.

کاظمی/ مردم مسخره ما نیستند/ از مردم رای نگرفتیم که به جلسه افتتاح برویمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت نظری عضو شورای شهر تهران صبح امروز در آغاز اولین جلسه شورا در سال ۹۸ که با بیش از یک ساعت و نیم تاخیر برگزار شد نسبت به این تاخیر طولانی تذکر داد و گفت: امروز شاهد اتفاق خوبی نبودیم که اولین جلسه شورا در سال جدید با یک ساعت ۴۰ دقیقه تاخیر آغاز شد.
بیشتر بخوانید؛ تلاش‌های هاشمی نتیجه داد/ جلسه شورا تشکیل شد
وی با بیان اینکه ما از مردم رای گرفتیم که در جلسه شورا حاضر باشیم و به امور قانون گذاری بپردازیم، افزود: ما از مردم رای نگرفتیم که در جلسه افتتاح حضور یابیم و امیدوارم این بهار را لحاظ نکنیم که بعد‌ها بگوییم سالی که نکوست از بهارش پیداست.
 
عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این که مردم مسخره ما نیستند، تصریح کرد: اگر قرار بود جلسه با این تاخیر برگزار شود بهتر بود لغو شود، زیرا مردم، کارشناسان و خبرنگارانی که از صبح در جلسه حضور یافته‌اند معطل شده‌اند.
 
نظری با تاکید بر اینکه جایگاه شورا جایگاهی نظارتی و تقنینی است، گفت: نباید اجازه دهیم که شهرداری به عنوان دستگاه اجرایی به دستگاه تقنینی خط بدهد.

وی با بیان اینکه ما شرمنده مردم تهران هستیم، اظهار کرد:، چون ما می‌توانستیم جلسه را لغو کنیم و این کار را نکردیم.

وی ادامه داد: در مرحله اول لزومی نداشت که این تعداد از اعضا در جلسه افتتاح حضور یابند و در مرحله دوم باید گفت حالا که رفتید ای کاش جلسه را لغو می‌کردید تا این وضعیت رخ ندهد.

در حالی که عقربه‌های، ساعت ۱۱ را نشان می‌داد و طبق زمانبندی‌های انجام شده وقت جلسه به اتمام رسیده بود، نظری گفت: از اعضا می‌خواهم که به تمدید جلسه رای ندهند و من هم به نشانه اعتراض این جلسه را ترک می‌کنم و به سهم خود به خاطر اینکه حرمت این جایگاه حفظ نشد از مردم عذر می‌خواهم.

در ادامه هاشمی رئیس شورای شهر تهران به اظهارات نظری واکنش نشان داد و گفت: علت اتفاق امروز آن بود که رئیس جمهور در این ساعت به شهردار وقت داده بود و از سوی دیگر قرار بود مراسم افتتاح تا ساعت ۹ به اتمام برسد که این کار هم با تاخیر انجام شد و لذا اکنون برای تمدید جلسه رای گیری می‌کنم تا جلسه شورا نیم ساعت تمدید شود.
 
در نهایت اعضا به تمدید جلسه رای مثبت دادند و نظری هم جلسه شورا را ترک کرد.
 
انتهای پیام/

حاشیه های جلسه نخست شورای شهر در سال ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
مثلاً جلسه را ترک کرد چه نتیجه ای حاصل شد. چون اورا به افتتاحیه نبردند عصبانی شده