مسئول بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان گفت: ۲ تیم تخصصی به مناطق سیل زده اعزام شده و ۵ تیم اضطراری آماده کار هستند.

یاور شاه‌ولی مسئول بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در پی حوادث سیل اخیر در استان خوزستان که مکان‌های آبریز مانند کرخه، دز و کارون را فرا گرفت، بخشی وسیع از خوزستان به‌خصوص روستا‌ها و نواحی اطراف رودخانه دچار مشکلاتی متعدد شدند؛ سیل اخیر سیلی عظیم بود که بخشی عمده‌ از روستا‌های این استان به زیر آب رفت.

وی بیان کرد: سیل اخیر صدماتی متعدد به زمین‌های کشاورزی استان خوزستان وارد کرد و باعث شد که بسیاری از ارگان‌های کشور برای جبران این صدمات با یکدیگر بسیج شوند تا بتوان صدمات ناشی از این سیل را کاهش داد.

اعزام ۲ تیم تخصصی به مناطق سیل زده/ برای پیشگیری از بیماری‌ها باید برنامه ریزی کرد

شاه‌ولی ادامه داد: تمام افرادی که می‌توانستند به نوعی بخشی از صدمات را کاهش دهند، از جمله افراد فنی مهندسی و کسانی که اطلاعات مربوط به سد داشتند، برای کاهش صدمات وارد کار شده‌اند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان افزود: بسیج جامعه پزشکی خوزستان به طبع بنا به وظیفه در کنار بقیه ارگان‌ها از جمله سپاه وارد کار شده و با توجه به اینکه حوادث سیل بیشتر مربوط به بهداشت و درمان بود، کمیته اضطراری بهداشت و درمان سپاه تشکیل شد که شامل بهداری رزمی نیروی زمینی در منطقه جنوب، بهداشت و درمان سپاه حضرت ولیعصر (عج) و موسسه درمان بسیجیان از کمیته اضطراری است که برای کاهش صدمات در حال برنامه ریزی هستند.

اعزام ۲ تیم تخصصی به مناطق سیل زده/ برای پیشگیری از بیماری‌ها باید برنامه ریزی کرد

وی با اشاره به اینکه با فراهم کردن امکانات کامل به خوبی می‌توانیم در کنار افراد سیل زده باشیم، گفت: اقدامات پیش بینی شده شامل اعزام گروه تخصصی به مناطق سیل زده، استقرار گروه‌های بهداشتی و درمانی در مناطق اسکان تعبیه شده، تامین داروی مورد نیاز برای پاسخگویی به نیاز مردم، برنامه ریزی برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند اسهال که ممکن است رشد کند، است.

۵ تیم اضطراری آماده هستند تا در شرایط خاص وارد عمل شوند

شاه‌ولی با اشاره به اینکه بخش گروه پزشکی همراه با بقیه افراد سپاه به مناطق سیل زده اعزام شدند، یادآوری کرد: ۲ تیم تخصصی به مناطق سیل زده اعزام شده و پنج تیم اضطراری آماده هستند تا در شرایط خاص وارد عمل شوند و مراکز بهداشت و درمان وابسته به دانشگاه در اردوگاه‌ها قرار دارند تا در شرایط مورد نیاز وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار