مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از رشد ۴۱ درصدی ورود اتباع آذری به این استان از مرز بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صبح امروز با اعلام این خبر تصریح کرد: در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۷ لغایت ۱۶ فروردین ۹۸، ورودی مسافر خارجی از پایانه مرزی بیله سوار ۳۲ هزار و ۶۳۷ نفر است که رشد ۴۱ درصد را به نسبت مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه خروجی مسافر خارجی از پایانه نیز با ۳۲ هزار و ۹۲۲ نفر، با رشد ۴۱ درصد همراه است، اضافه کرد: ورود مسافر ایرانی با ۸ هزار و ۵۸۴ نفر، ۶۳ درصد کاهش و خروج مسافر ایرانی با ۸ هزار و ۶۷۶ نفر، ۶۴ درصد کاهش یافته است.

عضو شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: در مدت زمان ذکر شده ورودی سواری ایرانی ۳۵۲ دستگاه با کاهش ۵۹ درصدی و خروج سواری ایرانی با ۴۲۹ دستگاه کاهش ۵۳ درصدی است.

رحمتی ورود سواری خارحی با ۵۷۱ دستگاه را همراه با رشد ۳۹ درصدی دانست و گفت: خروجی سواری خارجی نیز با ۵۷۳ دستگاه، ۳۳ درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص آخرین وضعیت تردد اتوبوس از پایانه مرزی تصریح کرد: ورودی اتوبوس ایرانی با ۸۷ دستگاه ۱۰ درصد رشد و خروج اتوبوس ایرانی با ۸۸ دستگاه، ۱۳ درصد رشد یافته است.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان اردبیل افزود: ورودی اتوبوس خارجی با ۳۱ دستگاه، ۷۲ درصد افزایش و خروجی اتوبوس خارجی با ۳۱ دستگاه، ۱۰۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ح

ورود مسافران خارجی به اردبیل

برچسب ها: راهداری ، اتباع آذری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.