مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه بویراحمد از توزیع بیش از ۲۰ هزار کیسه زباله و بروشور زیست محیطی در ۸ شهرستان استان در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه بویراحمد  به تشریح بخشی از اقدامات این اداره کل در ۸ شهرستان  استان طی ایام نوروز پرداخت و گفت: درراستای طرح ملی "دوباره بی زباله" بر اساس برنامه ریزی‌های از قبل صورت گرفته، حدود ۲۰ هزار کیسه زباله و بروشور محیط زیستی در ایام نوروز، درمبادی ورودی و خروجی ۸ شهرستان استان بین مسافران و گردشگران توزیع شد.

 وی افزود: در این ایام تلاش شد با کمک محیط‌بانان، حضور فعالی در مناطق مختلف مخصوصا مناطق چهارگانه داشته باشیم.

جعفری نژاد گفت: حضور محیط بانان را در سال‌های گذشته نیز طبق روال داشتیم، اما امسال تلاشمان در دو حوزه بود، نخست مناطقی که حساس بنظر می‌رسید، دوم معابری که به نوعی رفت و آمد‌ها در آنجا زیاد بود و مردم برای بازدید‌های مختلف در ایام تعطیل از آن مناطق بیشتر استفاده می‌کردند.

وی بیان

وی بیان کرد: در بخش‌های ورودی و خروجی شهرستان‌ها غرفه‌های محیط زیستی برپا شد که در این غرفه‌ها علاوه بر توزیع کیسه‌های مخصوص زباله، بروشور‌هایی برای راهنمایی گردشگران و اطلاع از مناطق حفاظت شده به بین مسافران توزیع می‌شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: برنامه ریزی شده بود محیط بانان در روز ۱۳ فروردین بصورت خاص اطلاع رسانی مطلوب در جهت فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و فضای سبز داشته باشند که پوستر‌هایی هم به این منظور طراحی و بین گردشگران توزیع شد.

جعفری نژاد به کاهش زباله‌پراکنی در طبیعت در ایام نوروز و سیزده بدر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات از قبل پیش بینی شده و صورت گرفته، امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل زباله پراکنی کمتری در طبیعت داشتیم.

وی ضمن تشکراز همراهی تشکل‌های مردمی در ۸ شهرستان استان برای توزیع کیسه‌های زباله در این ایام گفت: خوشبختانه مردم به طبیعت حساس شده اند، امسال با برنامه ریزی و نشست‌هایی که با تشکل‌های زیست محیطی داشتیم، طی این مدت تشکل‌ها بصور ت فعال در کنار نیرو‌های محیط زیست حضور داشتند.

جعفری نژاد درپایان گفت: در راستای طرح "دوباره بی زباله" و در پایان ایام تعطیلات، به کمک تشکل‌ها و دستگاه‌های اجرایی نقاط گردشگر پذیر از زباله پاکسازی شد و خوشبختانه مشاهده شد که نسبت به سنوات قبل پراکندگی زباله کمتر بوده و با کاهش حجم زباله در این مناطق مواجه بودیم.

انتهای پیام/غ

تلاش محیط بانان برای فرهنگ سازی در ایام نوروز

برچسب ها: محیط زیست ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.