ایمن صفدی وزیر خارجه اردن در واکنش به اظهارات یوسف بن علوی همتای عمانی خود درباره رژیم صهیونیستی گفت آیا "اشغالگری اسرائیل "پایانی خواهد داشت یا خیر؟

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان روز شنبه در اظهاراتی عجیب و غیرمنتظره از فلسطینی‌ها خواست به رژیم صهیونیستی اطمینان خاطر بدهند که هیچ خطری در منطقه، تل آویو را تهدید نمی‌کند!

ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن در واکنش به این اظهارات و در پاسخ یوسف بن علوی همتای عمانی خود گفت: «در سال ۲۰۰۲ میلادی شمار زیادی از کشور‌های اسلامی و عربی پیشنهاد دادند که حاضرند در مقابل خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی فلسطین و تشکیل یک دولت فلسطینی، اسرائیل را به رسمیت بشناسند. لکن مشکل این است که آیا "اشغالگری اسرائیل "پایانی خواهد داشت یا خیر.»

اظهارات یوسف بن علوی، واکنش تند همتای اردنی او را به همراه داشت. بن علوی که به همراه ایمن صفدی در یک نشست تخصصی مجمع جهانی اقتصاد در بحرالمیت اردن حضور داشت، گفت: فلسطینی‌ها باید به اسرائیل کمک کنند تا دیگر احساس خطر نکنند!

بن علوی گفت: «ما به دنبال راهی هستیم تا ببینیم چطور می‌توانیم دولت اسرائیل را ترغیب کنیم که احساس کند بخشی از منطقه خاورمیانه است و همه منافع اسرائیل با منافع منطقه هم پوشانی دارد، زیرا باید این احساس را در میان اسرائیلی‌ها از بین برد یا کاهش داد که آینده آن‌ها در معرض خطر است. من فکر می‌کنم ما به ویژه فلسطینی‌ها باید کمک کنند اسرائیل از این احساس بیم و خطر رها شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
واقعا که اين عربا شورشو درآوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
با سلام
اگر شما رژیم کودک کش صهیونیستی را به رسمیت بشناسید و به ایشان انواع تضمین ها را بدهید در مقابل این را باور داشته باشید که این رژیم به هیچ قومی را به غیر از خودشان را به رسمیت نمیشناسد و حتی ارزش حیات و زندگی نیز برای هیچکس قائل نیستند ای کاش سیاستمدارانساده لوح میدانستند این قوم کودگ کش چه برنامه های درد ناکی برای کل کشورهای منطقه دارند ؟
آخرین اخبار