بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: انتظار دارد آمریکا حاکمیت تل‌آویو بر کرانه غربی رود اردن را نیز به رسمیت بشناسد.

­نتانیاهو: ترامپ حاکمیت اسرائیل بر کرانه غربی را هم به رسمیت خواهد شناختبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات کنست در بیستم فروردین و پس از موضعگیری‌های منفعلانه سران عرب در خصوص به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های جولان سوریه از سوی ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد انتظار دارد آمریکا حاکمیت تل آویو بر کرانه غربی رود اردن را نیز به رسمیت بشناسد.

بنیامین نتانیاهو در گفتگو با کانال سیزده تلویزیون اسرائیل گفت انتظار دارد موافقت آمریکا را برای به رسمیت شناختن حاکمیت تل‌آویو بر نوار غزه به دست آورد. وی مدعی شد همه شهرک‌ها در کانون‌های شهرک سازی و خارج از آن باید تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی باشند. نتانیاهو پیشتر در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی «یسرائیل هیوم» درباره طرح معامله قرن گفته بود این طرح شامل سه شرط اساسی پابرجا بودن شهرکها، کنترل برمنطقه غربی رود اردن و تقسیم نشدن قدس است.

نتانیاهو همچنین در گفتگو با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، وعده داد در صورت انتخاب مجدد به عنوان نخست‌وزیر این رژیم، پس از انتخابات روند الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را آغاز کند. 

او همچنین گفته بود به ترامپ، جرد کوشنر، داماد و مشاور او و جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه اطلاع داده است که از این شروط عقب نشینی نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار