جعفرزاده گفت: میزان کنسلی و تاخیر پرواز‌ها در سفر‌های نوروزی ۹۸ به دلیل شرایط جوی بد آب و هوا نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

افزایش میزان کنسلی پرواز‌ها در سفر‌های نوروزی ۹۸/ ثبت جا به جایی بیش از ۳ میلیون و ۱۷۷ هزار مسافر در ایام نوروز
رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه از ابتدای سفر‌های نوروزی تا به امروز، ۳ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۷۴۴ مسافر از تمامی فرودگاه‌های کشور جابجا شده‌اند گفت: طی ۱۷ روز گذشته ۲۵ هزار و ۵۴۶ پرواز انجام شده که نشان دهنده استقبال خوب مسافران از سفر‌های هوایی بوده است.

وی با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد، پر ترافیک‌ترین فرودگاه کشور با ۲ هزار و ۶۸۵ پرواز و جابجایی ۷۶۰ هزار مسافر بوده است، گفت: فرودگاه بین‌المللی امام خمینی هم در بین پرواز‌های خارجی با ۳ هزار و ۲۵۳ پرواز و جابجایی ۵۲۶ هزار و ۱۸۳ مسافر رکورد دار فرودگاه‌های بین‌المللی در کشور بوده است.
 
بیشتر بخوانید: جابجایی حدود ۳ میلیون مسافر هوایی تا ۱۴ فروردین 
 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور بیان کرد : فرودگاه کیش با رشد ۶ درصدی پرواز‌ها در بین فرودگاه‌های گردشگری رکورد شکست و توانست مسافران و توریست‌های بسیاری را در این ایام جذب کند.

وی تصریح کرد: شرایط بد جوی آب و هوا باعث شد که امسال  حجم پرواز نسبت به سال گذشته رشدی نداشته باشد، حتی در برخی از فرودگاه‌ها هم شاهد کاهش حجم مسافر بودیم،  البته در برخی از فرودگاه‌های گردشگری مانند قشم و کیش  تعداد مسافران افزایش یافته بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور درباره میزان تاخیر و کنسلی پروازها، گفت: از زمان آغاز بارش‌های سنگین و نامساعد شدن وضعیت جوی هوا امسال میزان تاخیر‌ها و کنسلی پرواز‌ها در ایام نوروز افزایش یافت و در برخی از فرودگاه‌ها مانند لرستان، اهواز، خوزستان، اردبیل و همچنین فرودگاه‌های جنوب کشور پرواز‌ها، با تاخیر و یا با کنسلی روبرو شد.

جعفرزاده گفت: تا به امروز گزارش چندانی  از گران فروشی بلیت هواپیما نداشته ایم و هر مسافری که بلیت هواپیما را گرانتر از نرخ‌های تعیین شده در سایت شرکت‌های هواپیمایی خریداری کرده است می تواند به سازمان هواپیمایی کشور مراجعه کند.

وی اظهار کرد:  سقف قیمت بلیت هواپیما‌ها در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی و همچنین سایت سازمان هواپیمایی درج شده است و هیچ شرکتی حق گران فروشی ندارد.

جعفرزاده در پایان گفت: امسال تمامی شرکت‌های هواپیما طی توافقی که انجام داده‌اند حق افزایش قیمت نداشته و تمامی نرخ‌ها همانند نرخ آذر ماه بوده است.

انتهای پیام/

فرودگاه مهرآباد، پر ترافیک‌ترین فرودگاه کشور با ۲ هزار و ۶۸۵ پرواز و جابجایی ۷۶۰ هزار مسافر بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار