مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از پر شدن بیش از ۹۹ درصد ظرفیت سد‌های استان خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از پر شدن بیش از ۹۹ درصد ظرفیت سد‌های استان خبر داد و گفت : آورد بارندگی‌های سال آبی جاری (از ابتدای مهر) برای سد‌های کرمانشاه بیش از ۲.۴ میلیارد مترمکعب بوده است.

وی گفت : این بارندگی‌ها دو میلیارد و ۴۱۵ میلیون مترمکعب برای سد‌های استان آورد داشته است.

وی میزان آبی که اکنون پشت ۹ سد در دست بهره‌برداری استان ذخیره داریم را یک میلیارد و ۱۶۸ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این میزان معادل بیش از ۹۹ درصد ظرفیت یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون مترمکعبی سد‌های کرمانشاه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از سرریز سد‌های داریان، آزادی، شیان و سلیمانشاه خبر داد و یادآور شد: به احتمال زیاد سد گاوشان نیز به‌زودی سرریز خواهد کرد.

درویشی از ظرفیت سازی مدیریت شده‌ای که در سد‌های استان صورت گرفته هم یاد کرد و افزود: قبل از بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر مقداری آب به تدریج از سد‌های استان رهاسازی شد و اکنون هیچ مشکلی در سد‌های استان نداریم.

وی گفت: دبی ورودی سد‌های استان به صورت لحظه‌ای کنترل و بر اساس آن تخلیه سد‌ها به صورت مدیریت شده صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تخلیه آب سد‌ها به تدریج انجام می‌شود، عنوان کرد: هیچ مشکلی از نظر آبگرفتگی اراضی پایین دست و یا آسیب به سد‌ها رخ نخواهد داد .

 

 

انتهای پیام/د

آورد بارندگی‌های سال آبی جاری برای سد‌های کرمانشاه

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.