هواپیما‌های دولت وفاق ملی لیبی به مواضع تحت کنترل ژنرال خلیفه حفتر، رئیس نیروهای موسوم به ارتش ملی این کشور در جنوب طرابلس حمله و آن‌ها را بمباران کردند.

حمله هواپیما‌های دولت وفاق ملی به مواضع نیرو‌های خلیفه حفتر در جنوب طرابلسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد هواپیما‌های دولت وفاق ملی مواضع نیرو‌های شبه‌نظامی موسوم به ارتش ملی لیبی را که تحت فرمان ژنرال خلیفه حفتر هستند در ۸۰ کیلومتری جنوب طرابلس بمباران کردند.

بنا به گزارش الجزیره، این حمله در شهر غریان صورت گرفت که از قبل نیرو‌های ارتش ملی لیبی توانسته بودند بدون هیچ گونه درگیری آن را تحت کنترل خود درآورند.

یک منبع آگاه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: نیرو‌های ارتش ملی لیبی چندین منطقه و موقعیت مهم را در غرب، جنوب و جنوب غرب طرابلس از جمله غریان، السوانی، جنزور، و یک پست بازرسی در منطقه ورشیفانا را به تصاحب خود درآورده‌اند.

اختلافات میان دو طرف درگیر در لیبی با وجود مذاکراتی که در ماه فوریه انجام شد همچنان ادامه دارد و در روز‌های اخیر بالا گرفته است. این درگیری‌ها از پنج‌شنبه زمانیکه ژنرال خلیفه حفتر اعلام کرد قصد دارد طرابلس را از تروریست‌ها پاکسازی کند، شدت یافت.

در مذاکرات ماه فوریه، فائز السراج، نخست‌وزیر لیبی و رئیس دولت وفاق ملی این کشور که دولتش از سوی سازمان ملل حمایت می‌شود با ژنرال خلیفه حفتر توافق کردند که نهاد‌های دولتی را متحد سازند و تا پایان سال جاری میلادی انتخابات ملی برگزار کنند که شواهد حاکی از آن است که این توافق‌ها چندان پایدار نبوده است.

پس از مرگ معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی چندین سال است که این کشور شاهد درگیری‌ها و شورش‌های خونین بوده و دولت مرکزی واحدی در آن تشکیل نشده است. پارلمان مستقر در طبرق که در سال ۲۰۱۴ انتخاب شد و از حمایت ارتش ملی لیبی برخوردار است بر شرق این کشور حکومت می‌کند؛ حال آنکه دولت وفاق ملی که در سال ۲۰۱۵ تشکیل شد کنترل بخش‌های غربی لیبی، از طرابلس به بعد را به عهده دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار