کریستف هاسگن، رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد این شورا از نیرو‌های خلیفه حفتر، رئیس شبه‌نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی خواست تمامی فعالیت‌های نظامی خود را متوقف کنند.

شورای امنیت خواهان توقف تحرکات نظامی نیرو‌های حفتر شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل از نیرو‌های خلیفه حفتر، رئیس شبه‌نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی خواست تمامی فعالیت‌های نظامی خود را متوقف کنند.

کریستف هاسگن، رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: در جلسه فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد که جهت بررسی تحولات لیبی تشکیل شده بود به نتایج زیر دست یافتیم:

- اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نگرانی شدید خود را در قبال فعالیت‌های نظامی که در طرابلس صورت می‌گیرد اعلام می‌دارد. این تحرکات نظامی باعث تهدید ثبات لیبی شده و می‌تواند تلاش‌های سازمان ملل متحد برای دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران این کشور را ناکام بگذارد.

- اعضای شورای امنیت از تمامی طرف‌های لیبیایی می‌خواهند که تحرکات نظامی را متوقف کرده و فعالیت‌های نظامی و تنش را کاهش دهند و باید دانست که این بحران و اختلاف راه حل نظامی ندارد.

- اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بر این نکته تاکید کردند که باید مسئولان این درگیری ها، مسئولیت خود را بر عهده بگیرند.

- اعضای شورای امنیت بار دیگر حمایت کامل خود را از تلاش‌های دبیر کل سازمان ملل متحد و نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی اعلام کردند.

- اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از تمامی طرف‌های درگیر می‌خواهد که به مذاکره بپردازند و به تعهدات خویش پایبند بوده و به صورت سازنده‌ای با فرایند سیاسی تحت نظر سازمان ملل متحد تعامل داشته باشند.

- اعضای شورای امنیت بر اهمیت سلامت و امنیت کارکنان سازمان ملل متحد تاکید کرده و به تمامی طرف‌های درگیری تعهداتی را که بر اساس حقوق بشر بین المللی بر عهده دارند یادآور شدند که یکی از این تعهدات محافظت از غیرنظامیان است.

کریستف هاسگن، نماینده آلمان در شورای امنیت سازمان ملل متحد در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: من از انگیزه خلیفه حفتر برای حمله به طرابلس خبر ندارم و شما باید این سوال را از خود او بپرسید و همچنین از اینکه آیا او با پشتیبانی برخی کشور‌ها دست به چنین اقدامی زده است نیز اطلاعی ندارم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
جناب کریستف هاسگن: آنچه لیبی و ملت این کشور را تهدید میکند نیروهای اشغالگر آمریکائی و متحدینش هستند که ... مانند خلیفه حفتر را تحت رهبری غیر مستقیم عربستان آل سقوط و نیروهای مورد حمایت اروپائی و غربی تشویق به کشتار وقتل وغارت میکنند همان دارودسته ای که در جنگهای نیابتی در کشورهای لبنان - سوریه - عراق - افغانستان - پاکستان - یمن با ائتلافهای مضحک بجز شکست و ناکامی با صرف میلیونها دلار هزینه دست از پا درازتر محکوم به شکستهای تلخ شده اند و حالا چشم امیدشان به خلیفه حفتر است...........................
آخرین اخبار