آیت الله شاهچراغی گفت: در سال جدید تلاش شود تا با کم‌کردن تعداد جلسات، نسبت به پذیرش مردم در ادارات و پاسخگویی به مشکلات آنها بپردازیم.

استانداری خانه مردم است و باید پاسخگوی مشکلات مردم باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در اولین جلسه شورای اداری استان گفت: حضرت علی (ع) در پیگیری امورات شخصی، به هیچ‌ عنوان از بیت المال و امکانات حکومتی استفاده نمی کردند و این ‌شاخصه باید در راس امور مدیران و مسئولان قرار بگیرد.

وی افزود:  امام علی(ع) فرمود کسانیکه که به هر نحوی به دنبال پست ‌گرفتن هستند، قطعا نیت آنان به قصد خدمت نخواهد بود و لذا باید این پست ها را نه برای این افراد، بلکه برای افرادی لایق که به دنبال خدمت و خدمتگزاری به مردم در قالب پست ها هستند در نظر بگیریم.

آیت الله شاهچراغی تصریح کرد: پست فی النفسه ارزشی ندارد و گرفتاری‌های دنیا و آخرت را به همراه خواهد داشت، اگر در قالب این مناصب خدمتگزاری صورت پذیرد، قطعا اجر دنیوی و اخروی را به همراه خواهد داشت.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه فلسفه و اصل ریاست و مناصب، خدمتگزاری به مردم است تاکید کرد: درب ادارات استان به روی مردم باز باشد و تلاش شود تا مردم بتوانند به صورت مستقیم و‌چهره به چهره با مسئولین و مدیران دیدار کرده و نسبت به ارائه درخواست و مشکلات خود بپردازند.

وی گفت: در سال جدید تلاش شود تا با کم‌کردن تعداد جلسات، نسبت به پذیرش مردم در ادارات و پاسخگویی به مشکلات آن‌ها بپردازیم و بر طبق گفته امیر المومنین (ع) هیچگاه نباید کاری را که برای امروز است به فردا موکول کنیم و نیاز است تا امورات مرتبط به مردم را در اسرع وقت رسیدگی کنیم.

امام جمعه سمنان ضمن بیان اینکه باید تلاش کنیم‌تا به مردم استان سمنان از ایوانکی تا فرومد که لایق خدمتگزاری هستند، خدمت‌کنیم ادامه داد: استانداری فی الواقع خانه مردم است و باید نسبت به خواسته‌های آن‌ها پاسخگو بوده و امانت دار پست‌هایی که به ما سپرده شده است باشیم.

وی گفت: چاپ بنر‌های زیاد و متعدد از‌مخل پول بیت المال، مطلوب و پسندیده نیست و باید در سال جدید نسبت به کم کردن هزینه‌های اضافی و بی مورد نظیر این، اقدام کنیم.

انتهای پیام/ گ

اولین جلسه شورای اداری استان سمنان در سال ۹۸ برگزار شد

برچسب ها: استانداری ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.