فعالان جنبش ضد نظام سرمایه‌داری در فرانسه امروز شنبه نیز در بیست و یکمین هفته متوالی در سراسر این کشور تظاهرات می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پنجمین ماه اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه، معترضان امروز در بیست و یکمین شنبه متوالی در سراسر این کشور به خیابان می‌آیند. در پاریس قرار است دو تظاهرات برگزار شود که هر دوی آن‌ها به فرمانداری اعلام شده است.

اداره پلیس پاریس ممنوعیت تظاهرات در شانزلیزه، میدان اتوال و همچنین مناطق اطراف الیزه و مقر پارلمان را برای سومین هفته اعمال می‌کند. این محدودیت‌ها پس از درگیری‌های روز شنبه شانزدهم ماه مارس اعلام شده است که با ۱۵۰۰ مورد خشونت شدید و آسیب رساندن به شانزلیزه و مناطق اطراف آن همراه بود.

پلیس پاریس اعلام کرد به غیر از این مناطق، در سایر مناطق پایتخت حق تظاهرات که یک آزادی اساسی است، همچنان وجود دارد. پلیس به شرکت‌کنندگان در تظاهرات توصیه کرد مسیر‌های تعیین شده را دنبال کنند تا از گروه‌هایی که به خشونت و خرابی متوسل می‌شوند، دور بمانند.

در شبکه‌های اجتماعی برای تظاهرات در شهر‌های دیگر فرانسه مانند روئن، لیون، دیژون، نیس، نانت، مون پولیه، بوردو و تولوز دعوت شده است.

طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت کشور فرانسه در تظاهرات شنبه هفته گذشته در سراسر فرانسه ۳۳ هزار و هفتصد نفر شرکت کردند که ۴ هزار نفر آن‌ها در پاریس تظاهرات کردند. معترضان شمار شرکت‌کنندگان در این تظاهرات را بیش از ۱۰۵ هزار نفر اعلام کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار