معترضان به نظام سرمایه‌داری در فرانسه علی‌رغم تمهیدات امنیتی جدید دولت، دیروز در شهر‌های مختلف این کشور تظاهرات کردند.

معترضان فرانسوی علی‌رغم تمهیدات جدید امنیتی به تظاهرات خود ادامه دادندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: معترضان به نظام سرمایه‌داری در فرانسه روز گذشته در نوزدهمین شنبه متوالی تظاهرات کردند. معترضان در شهر‌های مختلف از جمله «مون پلیه»، «سن بریو»، «نیس» و «روشل» تظاهرات کردند.

مقامات دولتی این بار تصمیم گرفتند علاوه بر پلیس و ژاندارمری، نیرو‌های ارتش را نیز برای مقابله با معترضان بسیج کنند. گزارشگر این شبکه گفت: بلوار شانزلیزه تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته است. برای ورود به این منطقه بازرسی افراد و ساک‌های دستی‌شان ضروری است. هیچ معترضی اجازه ورود به این منطقه را نخواهد داشت و برگزاری تظاهرات در این خیابان ممنوع اعلام شده است.

فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان یکی از نیرو‌های امنیتی را پخش کرد. وی از حداکثر کنترل شهروندان از جمله بازرسی ساک‌های دستی شهروندان و حصول اطمینان از این که افراد وسایل خطرناک به همراه نداشته باشند، سخن به میان آورد.

گزارشگر گفت: تمهیدات امنیتی افزایش یافته و این نیرو‌های پلیس از حمایت نیرو‌های ضد شورش برخوردار شده‌اند. به گفته رئیس پلیس جدید پاریس که صبح روز شنبه در شانزلیزه حضور یافت، در برابر آشوبگران سختگیری خواهد شد. فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان دیدیه لَلمان Didier Lallement رئیس پلیس جدید پاریس را پخش کرد. وی از نیرو‌های امنیتی خواست پیش از هر اقدامی از سوی آشوبگران، با واکنش به موقع مانع خرابکاری شوند.

این گزارشگر افزود: دولت قصد دارد به هر قیمتی از آشوبگری جلوگیری کند. برگزاری تظاهرات در میدان «گاری بالدی» در شهر نیس ممنوع اعلام شده است. اما معترضان در این میدان تجمع کرده و در ماندن در این مکان مصمم بودند. یکی از تظاهرکنندگان برای ترغیب سایرین به شرکت در تظاهرات در میدان گاری بالدی تصاویری ویدئویی تهیه و به طور زنده در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

فرانس بیست و چهار به پخش اظهارات تهیه کننده این ویدئو مبادرت کرد. وی با تاکید بر صلح آمیز بودن تظاهرات، سایرین را به شرکت در تجمع در میدان گاری بالدی دعوت کرد. این معترض فرانسوی، خطاب به سایر معترضان گفت: اینجا کسی به آشوبگری و خرابکاری دست نمی‌زند.

گزارشگر افزود: معترضان در میدان خیلی زود توسط نیرو‌های امنیتی محاصره شدند و اوضاع پرتنش شد. پلیس برای تخلیه تظاهرکنندگان از میدان وارد عمل شد. این اقدام پلیس به زخمی شدن یکی از زنان شرکت‌کننده در تظاهرات منجر شد.

همچنین «کریستوف کاستانه» وزیر کشور فرانسه شمار معترضان روز شنبه را حدود ۴۰۰۰۰ نفر اعلام کرد. کریستوف کاستانه همچنین از بازداشت ۲۳۳ نفر خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
بادام کیلویی ۴۰۰۰۰۰ هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ده هشتادی
۱۹:۳۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من 500000 خریدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
واقعا چی میتونم بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
مکرون بجاي دخالت و بيانيه صادر کردن تو کشورهاي ديگه به فکر مردم خودش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ل
۱۳:۴۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
امیدوارم موفق شوند واین رژیم ضد مردمی را سرنگون کنند ادامه دهند نتیجه بخش خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ده هشتادی
۱۱:۰۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
ایشالله موفق شن و نظام ستمگر رو نابود کنن
آخرین اخبار