رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد برای حل بحران پناهجویان در مرز‌های این کشور هرگز احتیاجی به برگزاری نشست با مکزیک، السالوادور، گواتمالا و هندوراس ندارد.

ترامپ: به برگزاری نشست با مکزیک، السالوادور، گواتمالا و هندوراس احتیاج ندارمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد هرگز به برگزاری نشست با سران کشور‌هایی مثل مکزیک، السالوادور، گواتمالا و هندوراس احتیاجی ندارد.

وی در این خصوص گفت: نه، نه من به برگزاری نشست با این کشور‌ها احتیاجی ندارم. من فکر می‌کنم ما بدون نشست هم خوب عمل کرده ایم. ما ۵۵۰ میلیون دلار ذخیره می‌کنیم.

ترامپ هفته گذشته هم اعلام کرد: ما به آن‌ها مقادیر زیادی پول می‌دهیم و دیگر این کار را نخواهیم کرد؛ زیرا آن‌ها کوچکترین کاری برای ما نکرده اند. آن‌ها این کاروان پناهجویان را به راه انداخته اند.

رئیس جمهور آمریکا تاکنون بار‌ها از کم کاری این کشور‌ها برای مقابله با هجوم بی سابقه پناهجویان به آمریکا انتقاد کرده است. وی همچنین بار‌ها تهدید کرده است برای مقابله با این پناهجویان غیرقانونی مرز مکزیک را خواهد بست. ترامپ حتی هفته گذشته کمک‌های مالی به کشور‌های السالوادور، گواتمالا و هندوراس را قطع کرد.

ترامپ جمعه هفته گذشته در حساب توییتر خود تهدید کرد در صورتی که مکزیک با ورود غیرقانونی مهاجران به آمریکا مقابله نکند، مرز مکزیک را خواهد بست. وی حتی پس از آن موضع خود را تغییر داد و گفت: اگر با کنگره به یک توافق در خصوص پناهجویان دست نیابد، مرز مکزیک را می‌بندد.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته هم اعلام کرد: یک سال به مکزیک وقت می‌دهم تا ورود مواد مخدر را به آمریکا متوقف کند؛ در غیر این صورت، بر محصولات تولیدی این کشور از جمله خودرو تعرفه وضع می‌کنم و مرز را هم می‌بندم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار