رییس شاخه آکروژیم فدراسیون ژیمناستیک کشورگفت:در سال‌های اخیر کشورمان در رشته آکروژیم در رقابت‌های بین المللی خوب عمل کرده و هم اکنون جزو ۱۰ کشور برتر آسیا محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی نکویی رییس شاخه آکروژیم فدراسیون ژیمناستیک کشور در اصفهان با بیان اینکه این رشته ورزشی یکی از زیر مجموعه‌های رشته ورزشی ژیمناستیک است گفت: این رشته تلفیقی از آکروباتیک و هنر‌های نمایشی و فردی است.

وی با اشاره به اینکه این رشته سابقه زیادی در کشورمان دارد افزود:متاسفانه باتوجه به اینکه این رشته چندان رسانه‌ای نبوده مردم و ورزشکاران اطلاع دقیق و زیادی از آن ندارند، ولی در سال‌های اخیر توجه به این رشته بیشتر شده است.

نکویی در ادامه گفت: این رشته در بین نوجوانان و جوانان رشته ژیمناستیک طرفداران زیادی دارد و در رده‌های سنی گوناگون رقابت‌های آن در کشور برگزار میشود.

رییس شاخه آکروژیم کشور در ادامه افزود: این رشته تنها شاخه از شاخه‌های مختلف ژیمناستیک محسوب می‌شود که به صورت گروهی ۲ ' ۳ و ۴ نفره برگزار و انجام می‌شود.
نکویی گفت: سرعت، چابکی، انعطاف پذیری، سرعت و دقت از مهمترین فاکتور‌های موفقیت در این رشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر کشورمان در این رشته در رقابت‌های بین المللی خوب عمل کرده و هم اکنون جزو ۱۰ کشور برتر آسیا محسوب می‌شود افزود:استان اصفهان هم در این رشته یکی از قطب‌های کشورمان است.

رییس شاخه آکروژیم فدراسیون ژیمناستیک کشور گفت: هم اکنون تیم‌های دو نفره و چهار نفره نوجوانان اصفهان تیم ملی این رشته را در این رده سنی تشکیل می‌دهند.
تیم ملی نوجوانان و جوانان آکروژیم کشور قرار است امسال در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کند.



انتهای پیام/م
 

برگزاری رقابتهای قهرمانی آسیایی تیم ملی نوجوانان و جوانان آکروژیم کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.