امام جمعه قزوین گفت: با مدیریت درست استاندار و مسئولان، استان قزوین با مشکل سیل مواجه نشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: در استان اگرچه سیل خیلی به شدت نرسید، اما اگر مدیریت درست مسئولان، دست اندرکاران، استاندار نبود، این سیل ماجرا می‌شد و الحمدالله با مدیریت درست مشکل خاصی پیش نیامد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: تاکنون سیل ۴۰۰ شهر و روستای کشور را در بر گرفته است و بحمدالله تاکنون همدلی و همراهی بوده است.

وی اضافه کرد: حضور و حمایت استان قزوین از استان‌های سیل زده از جمله استان گلستان بسیار ارزشمند، مفید و مؤثر بوده است.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: افزادی هستند که اسم و نامی از آن‌ها نیست، اما شبانه روز برای نجات مردم تلاش می‌کنند و الحمدالله تلاششان به نتیجه رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: الان باید متوجه استان‌های دیگر مانند لرستان و خوزستان باشیم و به آن‌ها کمک کنیم.

وی در در ادامه به قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا در سال ۱۳۵۹ اشاره کرد و گفت: خدا را شاکر هستیم که از نوکری آمریکا نجات پیدا کردیم و الان رغیب قدری برای آمریکا شده ایم و رعب و وحشت برای این کشور و هم پیمانانش ایجاد می‌کنیم.

امام جمعه قزوین گفت: در مذاکره با آمریکا هیچ چیزی گیر ما نیامد جز آنکه تحریم‌ها زیادتر و محکم‌تر و بی رحمانه‌تر شد، اما هر کجا که محکم ایستادیم صاحب عزت، قدرت، استقلال و همدلی بودیم و در علوم و تکنولوژی هسته‌ای پیشرفت کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اظهار کرد: این روزها، روز‌های سقوط رژیم بعثی و ستمگر عراق است که به مردم خودش، ایران اسلامی و دیگر کشور‌ها ظلم کرد.

وی گفت: خداوند می‌فرماید به ستمکاران تکیه نکنید، آتش می‌گیرید و آبرو، ایمان، عزت و اقتدارتان نابود می‌شود و تفسیر این آیه را مشاهده کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و آن را فرصتی برای خیرین دانست که به میدان بیایند و برای نیازمندان به مسکن قدم بردارند.

امام جمعه قزوین گفت: در این روز‌ها سالروز بمباران شیمیایی شهر مریوان توسط رژیم منحوس بعثی است که مظلومین این شهر هنوز رنج می‌کشند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه حلول ماه شعبان را در پیش داریم گفت: در ماه شعبان قرار است قرآن‌های ناطق زیادی را زیارت کنیم و باید آلودگی از گناه را از خود دور کنیم چرا که جشن ولادت امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع)، امام سجاد (ع) و امام زمان (عج) در این ماه شریف است.

وی همچنین سالروز شهادت آیت الله سید محمدباقر صدر، سید اهل قلم مرتضی آوینی و امیر سپهبد صیاد شیرازی را تسلیت گفت.

انتهی پیام/ک

خطبه های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.