شریعتمداری از پرداخت ۱۰ میلیون وام بلاعوض برای بازسازی مسکن مددجویان بهزیستی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه همه اقدامات در حمایت از سیل‌زدگان ادامه خواهد داشت‌،گفت‌: از ابتدای وقوع سیل سازمان بهزیستی و سایر سازمان‌های تابعه وزارت رفاه همه ظرفیت خود را برای کمک به مددجویان تحت پوشش بسیج کردند و مدیران مربوطه حضور میدانی فعال داشتند.

وی افزود: سامانه ثبت خسارت مددجویان بهزیستی فعال شده تا میزان خسارت وارده به طور کامل شناسایی شود.

شریعتمداری گفت: به رئیس سازمان بهزیستی دستور داده شد تا تمام مددجویان در مناطق سیل‌زده کمک هزینه معیشتی به میزان ۳ برابر مستمری را بگیرند که طبق گزارش دریافت شده این رقم برای برخی از مددجویان مناطق سیل زده پرداخت شده و مابقی تا هفته آینده پرداخت می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین تمهیداتی اندیشیده شده برای آن دسته از افرادی که آسیب جدی ناشی از سیل به زندگی‌شان وارد شده وام قرض‌الحسنه ۵ میلیون تومانی برای خرید لوازم منزل پرداخت شود تا کمکی به آن‌ها شده باشد.

شریعتمداری افزود: همچنین برای مددجویانی که سرپرست خانوار هستند علاوه بر کمک‌های دولت، بهزیستی نیز مبلغ ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای بازسازی مسکن به آن‌ها پرداخت می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام شده این بوده که مراکز نگهداری مددجویان و گروه‌های هدف جابجا و به نقاط امن رفته اند.


بیشتر بخوانید:پرداخت ۳ ماه از مستمری مددجویان سیل زده/ ۱۰ میلیون وام بلاعوض برای بازسازی مسکن 


وی ادامه داد: اقلام مورد نیاز و ضروری مددجویان تحت پوشش به صورت هدفمند در میان آ‌نها توزیع شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: واحد‌های مراکز آسیب دیده و آسیب‌های وارد شده به مددجویان به طور دقیق شناسایی خواهد شد شده و با تخمین خسارت تا رفع مشکل مددجویان کنار آن‌ها خواهیم بود.

شریعتمداری افزود: از سوی دیگر تیم‌های اورژانس اجتماعی، روانشناسان و مشاوران برای حمایت‌های اجتماعی و روانی از دیگر اسیب‌دیدگان در منطقه فعال بوده‌اند.

وزیر رفاه در پایان با اشاره به خسارت‌های جدی وارد شده به سیل‌زدگان و مددجویان تحت پوشش، گفت: ما با همراهی مردم، خیرین و هماهنگی با سایر سازمان‌ها کنار سیل‌زدگان خواهیم بود و به نحوی تلاش خواهیم کرد که خسارت پیش آ‌مده مرتفع شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اقلام مورد نیاز مددجویان در مناطق سیل‌زده در حال  توزیع است

برچسب ها: وزارت کار ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام کدوم بانک میده این وام رو
Iran (Islamic Republic of)
امیرمحمدحسین زاده
۱۸:۱۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
س.ما یکساله. برایه یه بلاعوض اسم منو نوشتیم چرا خبری نمیشه.جوابی بهمون نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۳:۳۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام، من یک عکاس بودم که به علت برشکستکی دوسال پیش تمام دارایی ام را از دست دادم و کلی بدهی بالا آوردم و به همین سبب نیز دچار افسردگی شدید شدم که از شانس بدم به مواد مخدر سنگین معتاد شدم که نتیجه اش ترک همسرم و دو دخترم شد والان مدتی است که ترک کردم ولی به علت درد شدید کمر که قبلا عمل کرده بودم قادر به انجام کار سنگین یا کارگری نیستم .تنها کاری که میتوانم انجام بدهم کار افتتاح دوباره مغازه عکاسی میباشد که اون هم به علت نداشتن پول و حتی پولی که بتوانم یک خانه کوچک حتی در روستاهای دزفول برای مسکن اجاره کنم ندارم . من هیچ گونه پس اندازی یا زمینی یا مسکنی ندارم والان از شما مسولین و خیرین محترم درخواست کمک مالی برای ایجاد کسب و کارم و جایی که خانه ای برای مسکن ام اجاره کنم و بتوانم از همسرم تقاضای برگشتن کنم تادر کنار فرزندانم زندگی جدیدی را از صفر شروع کنیم و فقط خداوند ناظر براعمال ما است و شاهد گفتار من است و اگر خییری پیدا شود که به من کمک کند میتواند از بهزیستی یا اداره مربوطه از گفتار من درستی یا غیره را کسب نماید با تشکر از تمام کسایی که برای انسانیت حتی کار کوچکی انجام میدهند چون من کشیدم درد نداری را و انتظار کمک کوچکی چقدر شاد میشدم . سپاس گذارم.؟
Iran (Islamic Republic of)
سمیه باوی
۰۱:۵۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
من تحت پوشش بهزیستی هستم خونه عموم زندگی میکنم هیچی ندارم عموم هم هیچی نداره الان نیاز به کولر داریم اصلا هیچی هیچی نداریم برا تحقیق هم بیاید ببینید
آخرین اخبار